შ ე ფ ა ს ე ბ ი ს ს ქ ე მ ა
მოსწავლეთა საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა
ეს კომპონენტი გულისხმობს
შემდეგი უნარების შეფასებას:
·
ყურადღების მობილიზების უნარს
·
კვლევითი უნარება
·
თანამშრომლობის უნარი
კვლევითი უნარები
ფასდება შემდეგი აქტივობებით
·
პირობების გაანალიზება,მათი არსის გაგება
·
დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზება
·
ექსპერიმენტის ჩატარება და მონაცემების ჩაწერა
·
უსაფრთხოების წესების დაცვა
·
ჯგუფურ მუშაობაში მონაწლეობა
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9
|
10
|
პარაგრაფის
შესაბამისი ძირითადი ცნებები და უნარები
|
არ
შეუძლია გაკვეთილზე განხილული ძირითადი ცნებების ჩამოთვლა.არ შეუძლია მათი ადეკვატური
გამოყენება.
|
ძირითადი
ცნებების შესახებ ბუნდოვანი წარმოდგენა აქვს.უჭირს ამ ცნებების ადეკვატურად გამოყენება.
|
აყალიბებს
ძირითად ცნებებს,მსჯელობს თითოეული ცნების შესახებ .იყენებს მათ ადეკვატურად ზოგიერთ
შემთხვევაში.
|
აყალიბებს
ძირითად ცნებებს,მსჯელობს თითოეული ცნების შესახებ.უკავშირებს ამ ცნებებს ერთმანეთს.იყენებს
მათ ადეკვატურად(როგორც მსგავს ,ისე ახალ სიტუაციებში)
|
აყალიბებს
ძირითად ცნებებს,მსჯელობს თითოეული ცნების შესახებ.აკავშირებს ამ ცნებებს ერთმანეთთან,აგრეთვე
წინა გაკვეთილზე განხილულ ცნებებთან.იყენებს ამ ცნებებს ყველა სიტუაციაში.საკითხის
გადაწყვეტას უდგება შემოქმედებითად.დავალება გამდიდრებულია სხვადასხვა საინფორმაციო
წყაროებიდან მოპოვებული მასალით.გააჩნია საკუთარი ხედვა.
|
·
განხილულ საკითხებზე კითხვების დასმა ,პასუხის გაცემა
და დასაბუთება და საკუთარი დამოკიდებულებების გამოხატვა
შ ე ფ ა ს ე ბ ი ს ს ქ ე მ ა
საშინაო დავალების შეფასება
ეს კომპონენტი გულისხმობს
შემდეგი უნარების შეფასებას:
·
წერითი უნარი
·
ნამუშევრის ორგანიზების ფორმა
·
დაკვირვების და აღწერის უნარი
·
ინფორმაციის მოძიების უნარი
·
შედარების,კლასიფიკაციის ,მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების
დამყარების უნარი
უნარი ფასდება შემდეგი
აქტივობებით:
·
სხვადასხვა საინფორმაციო წყაროს გამოყენება
·
შესაბამისი ინფორმაციის მოძიება და ანალიზი
·
საშინაო დავალების სისტემაურად შესრულება
·
წერითი სამუშაო ,მარტივი კვლევის ჩატარება,პროექტზე
მუშაობა
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
წერითი დავალება
|
წერითი დავალება არ აქვს ან არასწორადაა
შესრულებული
|
დავალება ნაწილობრივ სწორადაა შესრულებული
|
დავალება სწორადაა შესრულებული მხოლოდ
უმნიშვნელო ხარვეზებით
|
დავალება სწორადაა შესრულებული ხარვეზების
გარეშე და ორგანიზებულია თვალსაჩინოდ
|
შ ე ფ ა ს ე ბ ი ს ს ქ ე მ ა
ჯგუფური მუშაობა
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ჯგუფთან ადაპტირება
|
იზოლირებულია
ჯგუფიდან,არ მონაწილეობს ჯგუფის წევრებს
შორის ფუნქციების განაწილებაში
|
ბუნდოვნად აყალიბებს
,რა უნდა და რისი გაკეტბეა შეუძლია
|
გააზრებული აქვს
თავისი ფუნქცია.ახერხებს ჯგუფის წევრებთან შეთანხმებას
|
ზედმიწევნით აქვს
გააზრებული თავისი ფუნქცია და უპრობლემოდ უთახმდება ჯგუფის წევრებს
|
საკუთარი ფუნქციის
შესრულება
|
ვერ ასრულებს
თავის ფუნქციას
|
წარმოდგენა აქვს
თავისი ფუნქციის შესახებ,მაგრამ პრაქტიკულად არ ახორციელებს
|
ასრულებს თავის
ფუნქციას ნაწილობრივ
|
ასრულებს თავის
ფუნქციას სრულყოფილად
|
სწრაფვა ლიდერობოსაკენ
|
უცდის როდის მიუთითებენ-რა
გააკეთოს
|
ცდილობს ნაკლების
სამუშაო შეასრულოს,არ ინტერესდება ჯგუფის სხვა წევრების საქმიანობით
|
ინტერესდება ჯგუფის
სხვა წევრების საქმიანობითაც,ცდილობ წარმართოს რაციონალურად
|
რაციონალურად
წარმართავს ჯგუფის საქმიანობას.შეუძლია დარწმუნება კონკრეტული საკითხის განხილვისას.
|
შეფასების კომპონენტი
საშინაო დავალება ფასდება შემდეგი კრიტერიუმებით:
Ø წერითი უნარი
Ø ნამუშევრის ორგანიზების ფორმა
Ø დაკვირვების და აღწერის უნარი
Ø ცნებათა არსებითი ნიშნების გამოყოფის,შედარების,კლასიფიკაციის,მიზეზ
შედეგობრივი კავშირის დამყარების უნარი
Ø ინფორმაციის მოძიება და ანალიზი
შედეგები
|
1-2 ქულა
|
3-4 ქულა
|
5-6 ქულა
|
7-8 ქულა
|
9-10 ქულა
|
ინფორმაციის მოძიების
წყაროები
|
იყენებს მხოლოდ საკუთარ არსებულ ინფორმაციას
|
იშვიათად იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოს ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოს
ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ რამდენიმე საინფორმაციო წყაროს
|
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
|
მოძიებული
ინფორმაციის შესაბამისობა საკითხთან
|
მასალა არ არის საკითხის შესაბამისი
|
იშვიათად მასალა შეესაბამება საკითხს
|
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება
საკითხს
|
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს
|
მასალა სრულად შეესაბამება საკითხს
|
მოპოვებული ინფორმაც
ორგანიზება(ინფორმაციის წყაროების,ცხრილების ან დიაგრ. სახით წარმოდ და სხვა)
|
მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული
|
იშვიათად ზოგიერთი მასალა ნაწილობრივ ორგანიზებულია
|
მასალა ნაწილობრივ ორგანიზებულია
|
მასალა ორგანიზ. ,მაგრამ რთულად აღსაქმელი
|
მასალა კარგად და მოსახერხებლადაა ორგანიზებული
|
მოძიებული
ინფორმაციის ანალიზი
|
ვერ იყენებს მოძიებულ მასალას მიზნობრივად
|
იშვიათად იყენებს მოძიებულ მასალას მიზნობრივად
|
ნაწილობრივ მიზნობრივად იყენებს
|
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს
|
მიზნობრივად იყენებს
|
ეს კომპონენტი გულისხმობს შემდეგი უნარების შეფასებას:





შედეგები
|
1-2 ქულა
|
3-4 ქულა
|
5-6 ქულა
|
7-8 ქულა
|
9-10 ქულა
|
კვლევის მიზნის განსაზღვრა
|
არასწორად აყალიბებს მიზანს
|
იშვიათად ნაწილობრივ სწორად აყალიბებს მიზანს
|
ნაწილობრივ სწორად აყალიბებს მიზანს
|
აყალიბებს მიზანს
|
სრულყოფილად აყალიბებს მიზანს.განსაზღვრავს სპეციფიკურ დეტალებს.
|
საჭირო
მასალის და აღჭურვილობის განსაზღვრა
|
არასწორად ჩამოთვლის საჭირო მასალას
|
იშვიათად ჩამოთვლის საჭირო მასალას
|
ჩამოთვლის საჭირო მასალას
|
ჩამოთვლის ძირითადად საჭირო მასალას
|
ჩამოთვლის ყველა საჭირო მასალას და აღჭურვილობას
|
კვლევის მიმდინარეობის
აღწერა
|
ვერ ახერხებს კვლევის პროცესების ეტაპების ჩამოთვლას
|
არასწორად ჩამოთვლის კვლევის პროცესის ეტაპებს
|
ჩამოთვლის კვლევის პროცესის ზოგიერთ ეტაპებს
|
ჩამოთვლის კვლევის პროცესის ძირითად ეტაპებს
|
დეტალურად ჩამოთვლის კვლევის პროცესის ეტაპებს
|
შესაბამისი
ტერმინების ფლობა და ადეკვატური გამოყენება
|
არ იცნობს ტერმინებს
|
ფლობს ერთ/ორ ტერმინს,მაგრამ არაადეკვატურად იყენებს
|
ნაწილობრივ ფლობს ტერმინს,მაგრამ არაადეკვატურად იყენებს
|
ფლობს ტერმინოლოგიას
|
ფლობს ტერმინოლოგიას და ადეკვატურად იყენევბს მას
|
საშინაო
დავალებების პრეზენტაცია
|
ვერ გაიაზრებს დავალებას,ვინაიდან
არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
|
იშვიათად გაიაზრებს
დავალებას და ისიც არასწორად
|
პერიოდულად ასრულებს
და ისიც არასწორად
|
დავალება სრულყოფილად
არ აქვს შესრულებული
|
შემოქმედებითად უდგება ყველა სახის დავალებას,
სწორად გაიაზრებს
მათ
|
No comments:
Post a Comment