Sunday, October 28, 2018

შეფასების რუბრიკები ნიმუშები

შ ე ფ ა ს ე ბ ი ს    ს ქ ე მ ა
მოსწავლეთა საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა

ეს კომპონენტი გულისხმობს შემდეგი უნარების შეფასებას:
·         ყურადღების მობილიზების უნარს
·         კვლევითი უნარება
·         თანამშრომლობის უნარი
კვლევითი უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით
·         პირობების გაანალიზება,მათი არსის გაგება
·         დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზება
·         ექსპერიმენტის ჩატარება და მონაცემების ჩაწერა
·         უსაფრთხოების წესების დაცვა
·         ჯგუფურ მუშაობაში მონაწლეობა

1-4
5-6
7-8
9
10
პარაგრაფის შესაბამისი ძირითადი ცნებები და უნარები
არ შეუძლია გაკვეთილზე განხილული ძირითადი ცნებების ჩამოთვლა.არ შეუძლია მათი ადეკვატური გამოყენება.
ძირითადი ცნებების შესახებ ბუნდოვანი წარმოდგენა აქვს.უჭირს ამ ცნებების ადეკვატურად გამოყენება.
აყალიბებს ძირითად ცნებებს,მსჯელობს თითოეული ცნების შესახებ .იყენებს მათ ადეკვატურად ზოგიერთ შემთხვევაში.
აყალიბებს ძირითად ცნებებს,მსჯელობს თითოეული ცნების შესახებ.უკავშირებს ამ ცნებებს ერთმანეთს.იყენებს მათ ადეკვატურად(როგორც მსგავს ,ისე ახალ სიტუაციებში)
აყალიბებს ძირითად ცნებებს,მსჯელობს თითოეული ცნების შესახებ.აკავშირებს ამ ცნებებს ერთმანეთთან,აგრეთვე წინა გაკვეთილზე განხილულ ცნებებთან.იყენებს ამ ცნებებს ყველა სიტუაციაში.საკითხის გადაწყვეტას უდგება შემოქმედებითად.დავალება გამდიდრებულია სხვადასხვა საინფორმაციო წყაროებიდან მოპოვებული მასალით.გააჩნია საკუთარი ხედვა.
·         განხილულ საკითხებზე კითხვების დასმა ,პასუხის გაცემა და დასაბუთება და საკუთარი დამოკიდებულებების გამოხატვა


შ ე ფ ა ს ე ბ ი ს    ს ქ ე მ ა
საშინაო დავალების შეფასება

ეს კომპონენტი გულისხმობს შემდეგი უნარების შეფასებას:
·         წერითი უნარი
·         ნამუშევრის ორგანიზების ფორმა
·         დაკვირვების და აღწერის უნარი
·         ინფორმაციის მოძიების უნარი
·         შედარების,კლასიფიკაციის ,მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების დამყარების უნარი
უნარი ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
·         სხვადასხვა საინფორმაციო წყაროს გამოყენება
·         შესაბამისი ინფორმაციის მოძიება და ანალიზი
·         საშინაო დავალების სისტემაურად შესრულება
·         წერითი სამუშაო ,მარტივი კვლევის ჩატარება,პროექტზე მუშაობა

1-4
5-6
7-8
9-10
წერითი დავალება
წერითი დავალება არ აქვს ან არასწორადაა შესრულებული
დავალება ნაწილობრივ სწორადაა შესრულებული
დავალება სწორადაა შესრულებული მხოლოდ უმნიშვნელო ხარვეზებით
დავალება სწორადაა შესრულებული ხარვეზების გარეშე და ორგანიზებულია თვალსაჩინოდ







შ ე ფ ა ს ე ბ ი ს    ს ქ ე მ ა
ჯგუფური მუშაობა

1-4
5-6
7-8
9-10
ჯგუფთან ადაპტირება
იზოლირებულია ჯგუფიდან,არ მონაწილეობს  ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციების განაწილებაში
ბუნდოვნად აყალიბებს ,რა უნდა და რისი გაკეტბეა შეუძლია
გააზრებული აქვს თავისი ფუნქცია.ახერხებს ჯგუფის წევრებთან შეთანხმებას
ზედმიწევნით აქვს გააზრებული თავისი ფუნქცია და უპრობლემოდ უთახმდება ჯგუფის წევრებს
საკუთარი ფუნქციის შესრულება
ვერ ასრულებს თავის ფუნქციას
წარმოდგენა აქვს თავისი ფუნქციის შესახებ,მაგრამ პრაქტიკულად არ ახორციელებს
ასრულებს თავის ფუნქციას ნაწილობრივ
ასრულებს თავის ფუნქციას სრულყოფილად
სწრაფვა ლიდერობოსაკენ
უცდის როდის მიუთითებენ-რა გააკეთოს
ცდილობს ნაკლების სამუშაო შეასრულოს,არ ინტერესდება ჯგუფის სხვა წევრების საქმიანობით
ინტერესდება ჯგუფის სხვა წევრების საქმიანობითაც,ცდილობ წარმართოს რაციონალურად
რაციონალურად წარმართავს ჯგუფის საქმიანობას.შეუძლია დარწმუნება კონკრეტული საკითხის განხილვისას.




შეფასების კომპონენტი
საშინაო დავალება ფასდება შემდეგი კრიტერიუმებით:
Ø  წერითი უნარი
Ø  ნამუშევრის ორგანიზების ფორმა
Ø  დაკვირვების და აღწერის უნარი
Ø  ცნებათა არსებითი ნიშნების გამოყოფის,შედარების,კლასიფიკაციის,მიზეზ შედეგობრივი კავშირის დამყარების უნარი
Ø  ინფორმაციის მოძიება და ანალიზი
შედეგები
1-2 ქულა
3-4 ქულა
5-6 ქულა
7-8 ქულა
9-10 ქულა
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
იყენებს მხოლოდ საკუთარ არსებულ ინფორმაციას
იშვიათად იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოს  ინფორმაციას
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოს  ინფორმაციას
იყენებს მხოლოდ რამდენიმე საინფორმაციო წყაროს
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა საკითხთან
მასალა არ არის საკითხის შესაბამისი
იშვიათად მასალა შეესაბამება საკითხს
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება  საკითხს
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს
მასალა სრულად შეესაბამება საკითხს
მოპოვებული ინფორმაც ორგანიზება(ინფორმაციის წყაროების,ცხრილების ან დიაგრ. სახით წარმოდ და სხვა)
მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული
იშვიათად ზოგიერთი მასალა ნაწილობრივ ორგანიზებულია
მასალა ნაწილობრივ ორგანიზებულია
მასალა ორგანიზ. ,მაგრამ რთულად აღსაქმელი
მასალა კარგად და მოსახერხებლადაა ორგანიზებული
მოძიებული ინფორმაციის ანალიზი
ვერ იყენებს მოძიებულ მასალას მიზნობრივად
იშვიათად იყენებს მოძიებულ მასალას მიზნობრივად
ნაწილობრივ მიზნობრივად იყენებს
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს
 მიზნობრივად იყენებს



მოსწავლეთა საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა

ეს კომპონენტი გულისხმობს შემდეგი უნარების შეფასებას:
*      ყურადღების მობილიზების უნარს
*      თანამშრომლობის უნარი
*      პირობების გაანალიზება,მათი არსის გაგება
*      განხილულ საკითხებზე კითხვების დასმა ,პასუხის გაცემა და დასაბუთება
*      განხილული მოვლენებისა და პროცესებისადმი საკუთარი დამოკიდებულებების გამოხატვა
შედეგები
1-2 ქულა
3-4 ქულა
5-6 ქულა
7-8 ქულა
9-10 ქულა
კვლევის მიზნის განსაზღვრა
არასწორად აყალიბებს მიზანს
იშვიათად ნაწილობრივ სწორად აყალიბებს მიზანს
ნაწილობრივ სწორად აყალიბებს მიზანს
აყალიბებს მიზანს
სრულყოფილად აყალიბებს მიზანს.განსაზღვრავს სპეციფიკურ დეტალებს.
საჭირო მასალის და აღჭურვილობის განსაზღვრა
არასწორად ჩამოთვლის საჭირო მასალას
იშვიათად ჩამოთვლის საჭირო მასალას
ჩამოთვლის საჭირო მასალას
ჩამოთვლის ძირითადად საჭირო მასალას
ჩამოთვლის ყველა საჭირო მასალას და აღჭურვილობას
კვლევის მიმდინარეობის აღწერა
ვერ ახერხებს კვლევის პროცესების ეტაპების ჩამოთვლას
არასწორად ჩამოთვლის კვლევის პროცესის ეტაპებს
ჩამოთვლის კვლევის პროცესის ზოგიერთ  ეტაპებს
ჩამოთვლის კვლევის პროცესის ძირითად ეტაპებს
დეტალურად ჩამოთვლის კვლევის პროცესის  ეტაპებს
შესაბამისი ტერმინების ფლობა და ადეკვატური გამოყენება
არ იცნობს ტერმინებს
ფლობს ერთ/ორ ტერმინს,მაგრამ არაადეკვატურად იყენებს
 ნაწილობრივ ფლობს  ტერმინს,მაგრამ არაადეკვატურად იყენებს
ფლობს  ტერმინოლოგიას
 ფლობს  ტერმინოლოგიას და ადეკვატურად იყენევბს მას
საშინაო დავალებების პრეზენტაცია
ვერ გაიაზრებს დავალებას,ვინაიდან არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
იშვიათად გაიაზრებს დავალებას და ისიც არასწორად
პერიოდულად ასრულებს და ისიც არასწორად
დავალება სრულყოფილად არ აქვს შესრულებული
შემოქმედებითად უდგება  ყველა სახის დავალებას,
სწორად გაიაზრებს მათ


No comments:

Post a Comment

საჯარო სკოლის დირექტორობის მსურველთათვის რეგისტრაცია 3 თებერვალს იწყება – ვის აქვს მონაწილეობის უფლება

საჯარო სკოლის დირექტორობის მსურველთათვის რეგისტრაცია 3 თებერვალს იწყება – ვის აქვს მონაწილეობის უფლება ://edu.aris.ge/news/sadjaro-skolis...