დროის განაწილება თემების
მიხედვით
სასწავლო
წელი
|
2017-2018 სასწ.წელი (I და II სემესტრი)
|
მასწავლებელი
|
ნინო ფაილოძე
|
საგნობრივი
ჯგუფი/საგანი
|
საბუნებისმეტყველო/ქიმია
|
კლასი/კლასები
|
VIII
|
წლიური
საათების რაოდენობა
|
71 სთ
|
შემაჯამებლების
რაოდენობა
|
თემის
სათაური
|
თემატიკა
|
თემატური
ერთეულის მიზანი
|
მისაღწევი
შედეგი ესგ–ს მიხედვით
|
მეთოდები/სტრატეგიები
|
რესურსები
|
შეფასების
კრიტერიუმები
|
საათების
რაოდენობა
|
|||||||
რას შეისწავლის ქიმია
|
ქიმიის წარმოშობის შესახებ ინფორმაცია
|
მოსწავლეთა ცნობიერებაში ქიმიის საგანზე პირველდაწყებითი
წარმოდგენის ფორმირება
|
ზოგადად იცის რას შეისწავლის ქიმია
|
მინილექცია,ტექსტზე
მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.1
ნივთიერების თვისებები
|
ნივთიერების ფიზ და ქიმ თვისებები,
აგრეგატული მდგომარეობა,რა განასხვავებს ნივთიერებებს
ერთმანეთისაგან
|
ნივთიერების თვისებების გაცნობა,აღწერა,შედარების
უნარის ფორმირება.
|
VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.კლასიფიცირება.ნარევის კომპონენტებად
დაყოფა.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
** ასახელებს მისთვის ნაცნობ სხვადასხვა ნივთ.ახასიათებს
მათ ფიზიკ თვისებების მიხ.
|
ვიცი ,მინდა ვიცოდე,გავიგე,მინი ლექცია,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად
შერჩეული დავალებების შესრულება.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.2.ნივთიერება და ნარევი
|
რა განსხვავებაა სუფთა ნივთიერებას და ნარევს შორის,რატომ
არის საჭირო ნივთიერების გასუფთავება მინარევებისაგან
|
მოსწავლეები გაეცნობიან ნარევებს,განასხვავებენ ერთგვაროვან
და არაერთგვაროვან ნარევებს
|
VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.კლასიფიცირება.ნარევის კომპონენტებად
დაყოფა.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე:
** ფლობს ნარევის
კომპონენტებად დაყოფის ხერხებს.გეგმავს და ატარებს შესაბამის მარტივ ცდებს
|
გონებრივი იერიში,მინი
ლექცია,ტექსტისდანაწევრება(ჯიგსოუ),კითხვა–პასუხი,მიზნობრივადშერჩეულიდავალებებისშესრულება.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.3. როგორ დავყოთ ნარევი
|
რა ხერხებით არის შესაძლებებლი ნარევების დაყოფა
|
გაეცნობიან ნარევის დაყოფის ხერხებს.
|
VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.კლასიფიცირება.ნარევის კომპონენტებად
დაყოფა.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
** ფლობს ნარევის
კომპონენტებად დაყოფის ხერხებს.გეგმავს და ატარებს შესაბამის მარტივ ცდებს.
|
გონებრივი იერიში,მინი
ლექცია,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივადშერჩეულიდავალებებისშესრულება,სტრატეგია –3,2,1.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება–პლაკატი,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.4.რით განსხვავდება ნარევი და ნაერთი
|
რატომ არის შესაძლებელი ნარევის დაყოფა შემადგენელ ნივთიერებებად ფიზიკური მეთოდებით,რა განსხვავებაა
ნარევსა და ნაერთს შორის?
|
განასხვავებენ ერთმანეთისაგან ნარევს და ნაერთს ,რომელში
ინარჩუნებს ნივთიერება თავის თვისებებს და პირიქით.
|
VIII.6.მოსწავლეს ელემენტების ,ატომების და მოლეკულების შედარებითი დახასიათება.შედეგი
თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**ამოიცნობს ზოგიერთი
ეემენტის სიმბოლოს ,განასხვავებს ერთმანეთისაგან ელემენტებს,ნაერთებს და ნარევებს.
|
3,2,1 , ტექსტის
განხილვა ,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.5. მასური და მოცულობითი წილის განსაზღვრა
|
რა არის ნივთიერების მასური წილი ,როგორ იანგარიშება
|
მასურ და მოცულობით წილზე მოსწავლეთა ცნობიერების
ფორმირება,მათი პრაქტიკულად გამოყენების უნარის ფორმირება.
|
VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.კლასიფიცირება.ნარევის კომპონენტებად
დაყოფა.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**ფლობს ნარევის
კომპ. დაყოფის
ხერხებს.გეგმავს და ატარებს შესაბამის მარტივ
ცდებს.
|
გონებრივი იერიში,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად
შეჩეული დავალებების შესრულება
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.6.რისგან შედგება ნივთიერება
|
რა განსხვავებაა ატომსა და მოლეკულას შორის,ატომი
რატომ არის ქიმიურად განუყოფელი,რა თვისებები აქვს მოლეკულას
|
მოსწავლეთა ცნობიერებაში ნივთიერებების შედგენილობის
(ატომების,მოლეკულების)შესახებ პირველდაწყებითი წარმოდგენის ფორმირება.
|
VIII.6.მოსწავლეს
შეუძლია ელემენტების,ატომების და მოლეკულების შედარებითი დახასიათება.შედეგი თვალსაჩინოა
მოსწავლე :
**თვალს–ის
ხერხით ადარებს ერთმანეთს ელემენტს და ატომს.
|
ვიცი,მინდა ვიცოდე
,გავიგე. ტექსტის განხილვა,კითხვა პასუხი,მიზნობრივად შერჩეული
დავალებელი,ჯგუფური მუშაობა,მუშაობა მთელ კლასთან.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება,კომპიუტერი,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.7.მარტივი და რთული ნივთიერება
|
რა განსხვავებაა მარტივსა და რთულ ნივთიერებებს შორის.რატომ
არ შიძლება,რომ რთული ნივთიერების მოლეკულა შედგებოდეს ერთი ატომისაგან
|
გაეცნობიან მარტივ და რთულ ნივთიერებებს გაარჩევენ
ერთმანეთისაგან.
|
VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.კლასიფიცირება.ნარევის კომპონენტებად
დაყოფის ხერხებს.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**განასხვავებს
მარტივ და რთულ ნივთიერებებს შედგენილობის მიხედვით.
|
გონებრივი იერიში,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად
შეჩეული დავალებების შესრულება
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.8.რა არის ქიმიური ელემენტი
|
რამდენად შეესაბამება ქიმიური ელემენტის ცნება სიტყვა
,,ელემენტის“ მნიშვნელობას.რა არის ქიმიური ელემენტი
|
მოსწავლეთა ცნობიერებაში ქიმიური ელემნტის ცნების დამკვიდრება,როგორც პროტონების ერთნაირი რიცხვის მქონე ატომთა სახეობის,ატომური
ნომრის გაცნობა.
|
VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია
ელემენტების,ატომებისა
და მოლეკულების შედარებითი დახასიათება.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**თვალსაჩინოების სხვადსხვა ხერხით აღწერს და ადარებს
ერთმანეთს ატომს და მოლეკულას.
|
მინილექცია,ტექსტზემუშაობა,კითხვა
–პასუხი,3,2,1.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,კომპიუტერი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.9. როგორ გამოისახება ქიმიური ელემენტი
|
რამ განაპირობა ქიმიური ელემენტების სიმბოლოებით აღნიშვნის
წესის შემოღება?
|
ქიმიური სიმბოლიკა,გაერკვევიან რას აღნიშნავს ქიმიური
სიმბოლო.დაისწავლიან ელემენტების გამოსახვას ქიმიური ნიშნებით.
|
VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია
ელემენტების,ატომებისა
და მოლეკ.
შედარ.დახასიათება.
**ამოიცნობს ზოგიერთი
ელემენტის სიმბოლოს ,განასხ ერთმან.ელემენტებს,ნაერთებს და ნარევებს.
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა
–პასუხი,მიზნობრივად შეჩეული დავალებების შესრულება
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.10 . როგორ გამოვსახოთ ნივთიერების შედგენილობა
|
რას გვიჩვენებს ქიმიური ფორმულა?რა განსხვავებაა ინდექსსა
და კოეფიციენტს შორის?
|
მოსწავლეთა ცნობიერებაში ნივთ.შედგენ.წარმოდგენის
ფორმირება ა პირობითი სქემის გაცნობა–გამოსახვა.ქიმიური ფორმულების არსი.
|
VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი ფორმულების
შედგენა და ნივთ მასის მუდმივობის კანონის
გამოყენება.
.იყენებს ქიმ.ელ.სიმბოლ,ატომთა ვალენტობას მარტ და რთული ნივთიე ფორმულების შესადგენად.
|
მინი ლექცია ,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად
შეჩეული დავალებების შესრულება
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.11. ატომი,ელემენტი და ნაერთი
|
რა განასხვავებს ერთმანეთისაგან ატომს,ელემენტს და
ნაერთს.რა არის ატომური ნომერი და რას გვიჩვენებს?
|
მოსწავლე შეძლებს ატომის ,ელემენტის ,ნაერთის დახასიათებას,შედარება–გარჩევას.გაეცნობა
იზოტოპებს.
|
VIII.5.მოსწავლეს შუძლია ელემენტ,ატომების და მოლეკუ შედარ დახას.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**ამოიცნობს ზოგიერთი
ელემენტის სიმბოლოს,განსხვ ერთმან ელემენტებს,ნაერთებს
და ნარევებს.
**აღწერს ელემენტებს,განასხ
გარეგნული ნიშნების და პერიოდულ სისტემაში მდებარეობის მიხედვით.
|
ტექსტზე მუშაობა ,
კითხვა–პასუხი,მინი ლექცია,მიზნობრივად შერჩეული დავალების შესრულება.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.12 . ატომის მასა,ფარდობითი ატომური და მოლეკულური
მასა
|
რამ გამოიწვია ფარობითი ატომური მასის შემოღება?რა
არის ფარდობითი ატომური და მოლეკულური მასა.
|
გაეცნობიანფარდ.ატომური და მოლეკულური მასის გამოთვლის
წესს და ადექვატურად გამოიყენებენ მომავალშიც სხვადასხვა სახის ამოცანების ამოხსნისას.
|
VIII.7. მოსწავლეს
შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის
კანონის გამოყენება.
.შედეგი თვალსაჩინოა
მოსწავლე :
..გამოითვლის ნივთ.მოლეკ.მასებს ატომური მასების ცოდნის
საფუძველზე.
|
მინილექცია ,ტექსტზემუშაობა
,კითხვა –პასუხი
,მიზნობრივადშერჩეულიდავალებებისშესრულება.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
შემაჯამებელი წერა
|
ტესტი შედგება
7 კითხვისაგან ,ყველა მათგანი არის ღია ტიპის,1,2,3 არის 2 ქულიანი (6 ქულა)4,5,6,7
არის 1 ქულიანი (4 ქულა) ,სულ 10 ქულა.
|
ტესტის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
და შესაბამისი განმსაზღვრელი შეფასების მიღება.
|
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
|
დამოუკიდებლად მუშაობა,სამუშაოს სწორი ორგანიზება,გავლილი
მასალის ათისები დონე
|
1
|
|||||||||
შემაჯამებელი წერის განხილვა
|
შემაჯამებელი ტესტის განხილვა,შეცდომებზე მუშაობა
|
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
|
ცოდნის განმტკიცება
|
1
|
||||||||||
1.13. რა არის ვალენტობა
|
რა გვიჩვენებს ელემენტის ვალენტობა?რა განსხვავებაა
მოლეკულურ და სტრუქტურულ ფორმულებს შორის?
|
გაეცნობიან ვალენტობის ცნებას,მისი გამოყენების და
გამოთვლის წესს.
|
VIII.7..მოსწავლეს შუძლია ვალენტობის მიხ.
მარტივი ფორმულ. შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივიბოს კანონის გამოყენება.შედეგი
თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**იყენებს ქიმ.ელ.სიმბოლოებს,ატომთა ვალენტობას ფორმულების
შესადგენად.
|
კითხვა–პასუხი,მინი ლექცია,მიზნობრივად შერჩეული
დავალებების შესტულება,ჯგუფური მუშაობა
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
1.14. გაანგარიშებები ვალენტობის მიხედვით
|
ქიმიური ფორმულების შედგენა ველენტობის მიხედვით
|
ვალენტობის მიხედვით ბინარული ნაერთის ფორმულების
შდგენას და ფორმულის მიხედვით ვალენტობის გამოთვლას.
|
VIII.7..მოსწ. შუძლია ვალენტობის მიხედ.მარტივი ფორმულების
შედგენაშედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**იყენებს ქიმ.ელ.სიმბოლოებს,ატომთავალენტობას ფორ
შესადგენად.
|
გონებრივი იერიში,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად
შეჩეული დავალებების შესრულება
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
2
|
|||||||
2.1. რა ხდება ქიმიური რეაქციის პროცესში
|
იცვლრბა თ არა ქიმიური რეაქციის პროცესში მოლეკულა
და ატომი?
|
ქიმიური მოვლენების
ანუ ქიმიური რეაქციების მიმდინარეობის პირობებისა და ნიშნების გაცნობა.
|
VIII.5.მოსწავლეს
შეუძლია ელემენტების,ატომების და მოლეკულების შედარებითი დახასიათება.შედეგი თვალსაჩინოა ,მოსწავლე:
**იყენებს ნაწილაკოვან მოდელებს და აღწერს ელემენტების
ურთიერთმედებისას ახალი ნივთიერებების წარმოქმნის პროცესს.
|
გონებრივი იერიში,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად
შეჩეული დავალებების შესრულება
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
2.2. იცვლება თუ არა მასა ქიმიური რეაქციის პროცესში
|
როგორ აისახება მასის მუდმივობა ქიმური რეაქციების
დროს?რატომ ვერ ხერხდებოდა მასის მუდმივობის კანონის დადგენა,რა შეცდემებს უშვებდნენ
მეცნიერები?
|
ატომზე როგორც
ქიმიური ორგანიზაციის საწყის დონეზე წარმოდგენის ფორმირება.
ქიმიური რეაქციის
არსში გარკვევა.
|
VIII.7. .მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი
ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის კანონის გამოყენებაშედეგი თვალსაჩინოა
,მოსწავლე:
**ხსნის ქიმიური გარდაქმნების დროს მასის მუდმივობის
რეაქციაში მონაწილე ატომების უცვლელობით.
|
მინილექცია,ტექსტზემუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივადშერჩეულიდავალებებისშესრულება,3,2,1.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
2.3. როგორ გამოვსახოთ ქიმიური რეაქცია
|
რა ეწოდება რეაქციის ტოლობა?რა განსხვავებაა ინდექსსა
და კოეფიციენტს შორის?
|
ქიმიური ფორმულების
და ქიმიური ტოლობების ,რეაქციების თვისობრივ და რაოდენობრივ არსში მოსწავლეების გარკვევა
გაიგებენ და შეისწავლიან
ქიმიური რეაქციის
ტოლობის შეგენის და წაკითხვის წესებს
|
VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი
ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის კანონის გამოყენება
*ქიმიური განტოლებით გამოსახავს ბუნებაში მიმდინარე და სხვა მისთვის ნაცნობ ქიმიურ
მოვლენებს(მაგ.რკინის დაჟანგვა).
|
3,2,1,მინი ლექცია,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად
შეჩეული დავალებების შესრულება
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
2
|
|||||||
2.4. როგორ გავათანაბროთ ქიმიური რეაქციის ტოლობა
|
რა პირობებს უნდა აკმაყოფილებდეს ქიმიური რეაქციის
ტოლობა თუ ის სწორად არის შედგენილი?
|
გაიგებენ და შეისწავლიან
ქიმიური რეაქციის ტოლობის გათანაბრების წესს.
|
VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი
ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის კანონის გამოყენება
*ქიმიური განტოლებით გამოსახავს ბუნებაში მიმდინარე და სხვა მისთვის ნაცნობ ქიმიურ
მოვლენებს(მაგ.რკინის დაჟანგვა).
|
გონებრივი იერიში,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად
შეჩეული დავალებების შესრულება
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
2
|
|||||||
2.5. შედგენილობის მუდმივობის კანონი
|
ყოველი ქიმიურად სუფთა ნივთიერების შედგენილობა მუდმივია
და დამოკიდებული არ არის მისი მიღების ხერხსა და პირობებზე
|
მოსწავლეები გაეცნობიან ქიმიური პროცესების რაოდენობრივ
მხარეს,მასის მუდმივობის კანონის აღმოჩენის ისტორიულ გზასდა მის პრაქტიკულ გამოყენებას.
|
VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი
ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის კანონის.იყენებს ნივთიერებათა
ქიმიურ ფორმულებ,ნივთიერების შედგენილობის მუდმივობის კანონს და აწარმოებს შესაბამის
გამოთვლებს.
|
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
2.6. რა განსხვავებაა წვასა და ჟანგვას შორის?
|
რა ნივთიერებები წარმოიქმნება ჟანგბადში მეტალისა
და არამეტალის წვისას?
რა განსხვავებაა წვის და ჟანგვის რეაქციებს შორის?
|
მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ სწორი აზროვნება ჟანგვის
და წვის დადებით და უარყოფით შედეგებზე.დაინახავს რა განსხვავებაა მათ შორის.
|
ქიმია VIII.8.მოსწავლეს
შეუძლია ქიმიური რეაქციების დახასიათება,წვის და დაჟანგვის პროცესების შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**მსჯელობს ჟანგვისა და წვის დადებით და უარყოფით
შედეგზე,აღწერს წვის თანმხლებ მოვლენებს.
|
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა პასუხიდისკუსია
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,თვალსაჩინოებები
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
შემაჯამებელი წერა
|
ტესტი შედგება
10 კითხვისაგან ,ყველა მათგანი არის დახურული ტიპის,თითოეული ფასდება 1 ქულით ,სულ
10 ქულა.
|
ტესტის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
და შესაბამისი განმსაზღვრელი შეფასების მიღება.
|
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
|
დამოუკიდებლად მუშაობა,სამუშაოს სწორი ორგანიზება,გავლილი
მასალის ათვისების დონის შემოწმება
|
1
|
|||||||||
შემაჯამებელი წერის განხილვა
|
შემაჯამებელი წერის შედეგების განხილვა და შცდომებზე
მუშაობა
|
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
|
ცოდნის განმტკიცება
|
1
|
||||||||||
2.7 რა უწყობს ხელს წვის პროცესებს
|
რა არის აალების ტემპერატურა?როდის არის შესაძლებელი
თვითაალება?როგორ ცავაქროთ ცეცხლი.წვის პროცესო და მასზე მოქმედი ფაქტორების გამოკვლევა
|
აღწერს დამოუკიდებლად
წვის თანმხლებ მოვლენებს,რა უწყობს ხელს წვის პროცესებს.
|
ქიმია VIII.8.მოსწავლეს
შეუძლია ქიმიური რეაქციების დახასიათება,წვის და დაჟანგვის პროცესების შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**მსჯელობს ჟანგვისა და წვის დადებით და უარყოფით
შედეგზე,აღწერს წვის თანმხლებ მოვლენებს.
|
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი,დისკუსია
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
2
|
|||||||
რას ნიშნავს ნაერთთა კლასი
|
რა თავისებურებებით გამოირჩევა ოქსიდი შედგენილობის მიხედვით?შესაძლებელია თუ არა ,რომ
რომელიმე ოქსიდი არსებობდეს მარტივი ნოვთიერების სახით ?
|
მოსწავლეებს ჩამოუყალ. წარმოდგენა ნაერთთა კლასზე,შეძლებენ
დახასი. და გარჩევას ერთმანეთისაგან
|
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს
შეუძლია არაორგანული ნაერთთაძირითადი კლასების დახასითება.
**ანსხვავებს ერთმანეთისაგან ოქსიდებს,მჟავებს,ფუძეებს
და მარილებს,ადგენს მათ ფორმულებს.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
რა არის მჟავა
|
რომელი ელემენტი შედის აუცილებლად ყველა მჟავას შედგენილობაში?რა
არის მჟავური ნაშთი?
|
მოსწ. ცნობიერებაში მჟავეებზე პირველდაწყე. წარმოდგ.ფორმირება,მჟავური
ნაშთის,მჟავათა თვისებების გაგება.
|
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს
შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
**ანსხვავებს ერთმანეთისაგან ოქსიდებს,მჟავებს,ფუძეებს
და მარილებს,ადგენს მათ ფორმულებს.
|
გონებრივი იერიში,მინი ლექცია,კითხვა
–პასუხი,3.2.1 ,მიზნობრივად შერეული დავალების შესრულება.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
რა არის ტუტე
|
რა განსხვავებაა ფუძესა და ტუტეს შორის?რა ძირითადი
განსხვავებაა შედგენილობის თვალსაზრისით მჟავას და ფუძეს შორის?
|
მოსწ. ცნობიერებაში
პირველდაწ. წარმოდგენის
ფორმირება ფუძეებზე.ჩანაცვლების რეაქციებზე,ფუძეებზე
და ტუტეებზე წარმოდგ. შექმნა
|
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს
შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
**ანსხვავებს ერთმანეთისაგან ოქსიდებს,მჟავებს,ფუძეებს
და მარილებს,ადგენს მათ ფორმულებს.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
რა კავშირია ოქსიდსა და ფუძეს,ოქსიდსა და მჟავას შორის
|
რა კავშირია ოქსიდსა და ფუძეს,ოქსიდსა და მჟავას შორის
|
გაერკვევიან მოსწავლეები ფუძე და მჟავა ოქსიდებში
რა კავშირია მათ შორის
|
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს
შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
**მსჯელობს და ასკვნის,რომ ფუძე ოქსიდს შეესაბამება
ფუძე,მჟავა ოქსიდს შეესაბამება მჟავა.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
რა არის მარილი
|
რა აკავშირებს შედგენილობის თვალსაზრისით მარილს მჟავასთან
და ფუძესთან
|
გაიგებენ მარილების შედგე,მჟავური ნაშთის ვალენტობის
განსაზ.შეადგენენ და დაასახელებენ მარილებს
|
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს
შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
**ანსხვავებს ერთმანეთისაგან ოქსიდებს,მჟავებს,ფუძეებს
და მარილებს,ადგენს მათ ფორმულებს.
|
ტექსტის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა–პასუხი,თვალსაჩინოება- სუფრის მარილი,სოდა,ცარცი,შაბიამანი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
მეტალის ურთიერთქმედება მჟავასთან
|
ერთნაირად ურთიერთქმედებს თუ არა მეტალები განზავებულ
მჟავასთან?რომელი მეტალებია აქტიური?
|
მოსწავლეებს შეექმნებათ წარმოდგენა მეტალების თვისებებზე.
|
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს
შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
გეგმავს და ატარებს ცდებს და მისთვის ცნობილ მჟავეებს
და მეტალებს შორუს ურთიერთქმედების საფუძველზე მსჯელობს მეტალთა შედარებით აქტიურობაზე.
|
მინი ლექცია
,ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ისტის გამოყენება
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა,კომპიუტერი–ცდები
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
შემაჯამებელი წერა
|
ტესტი შედგება 35 კითხვისაგან , თითოეული სწორი პასუხი ფასდება
0,29
ქულით.
|
ტესტის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
და შესაბამისი განმსაზღვრელი შეფასების მიღება.
|
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
|
დამოუკიდებლად მუშაობა,სამუშაოს სწორი ორგანიზება,გავლილი
მასალის ათისები დონე
|
1
|
|||||||||
შემაჯამებელი წერის განხილვა და შეცდომებზე მუშაობა
|
შემაჯამებელი ტესტის შედეგების განხილვა და შეცდომებზე
მუშაობა
|
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
|
ცოდნის განმტკიცება
|
1
|
||||||||||
კვლავ მეტალების თვისებების შესახებ
|
რა თავისებურებები შეინიშნება
მეტალის
ჟანგბდთან ურთიერთქმედებისას
|
გაიგებენ რომელი მეტალები აძევებენ წყალბადს განზავებული
მჟავეებიდან,რომელი მეტალებია აქტიური.
|
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს
შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
**აკვირდება მეტალთა ჟანგვის პროცესებს ყოფა–ცხოვრებაში,მოიპოვებს
სათანადო ინფორმაციას და მსჯელობს მეტალთა თვისებებზე.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
შეერთების და დაშლის რეაქციები
|
რა განსხვავებაა შეერთების და დაშლის რეაქციებს შორის?
|
მოსწავლე შეძლებს
განასხვაოს რეაქციის ტიპები ერთმანეთისაგან.
შეერთების,დაშლის,ჩანაცვლების და მიმოცვლის რეაქციები,მიხვდება
მათ შორის მსგავსება–განსხვავებას.
|
ქიმია VIII.8.მოსწავლეს
შეუძლია ქიმიური რეაქციების დახასიათება,წვის და დაჟანგვის პროცესების შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ახასიათებს სხვადასხვა ტიპის ქიმიურ რეაქციებს,მსჯელობს
მათ შორის მსგავსება განსხვავებაზე.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,
პერიოდულობის სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
ჩანაცვლების და მიმოცვლის რეაქციები
|
რა განსხვავებაა ჩანაცვლების და მიმოცვლის რეაქციებს
შორის?
|
მოსწავლე შეძლებს
განასხვაოს რეაქციის ტიპები ერთმანეთისაგან.
შეერთების,დაშლის,ჩანაცვლების და მიმოცვლის რეაქციები,მიხვდება
მათ შორის მსგავსება–განსხვავებას.
|
ქიმია VIII.8.მოსწავლეს
შეუძლია ქიმიური რეაქციების დახასიათება,წვის და დაჟანგვის პროცესების შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ახასიათებს სხვადასხვა ტიპის ქიმიურ რეაქციებს,მსჯელობს
მათ შორის მსგავსება განსხვავებაზე.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
ატომის შედგენილობა
|
რატომ იზიდავს ატომბირთვი და ელექტრონები ერთმანეთს?როგორ
განისაზღვრება ატომის მასა.
|
მოსწავლე
გაერკვევა ატომის შედგენილობაში,რისგან
შედგენილობა ატომი.
|
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება
ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ადგენს სქემას და ადარებს ერთმანეთს ელემენტის ატომსა
და იონს,მსჯელობს მათ შორის თვისობრივ განსხვავებაზე და ჩამოთვლის მაგალითებს.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა,კომპიუტერი,თვალსაჩინოება
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
რა არის იზოტოპები
|
რა არის ქიმიური ელემენტი?რა არის იზოტოპი?
|
გაიგებს და შეისწავლის იზოტოპებს
|
ქიმია VIII.5.მოსწავლეს
შეუძლია ნელემენტის ,ატომების და მოლეკულების სედარებითი დახასიათება.შედეგი თვალსაჩინოა,თუ
მოსწავლე:
აღწერს ელემენტებს
შორის განსხვავებას გარეგნული ნიშნების და პერიოდულ სისტემაში მდებარეობის მიხედვით.ადარებს
ერთმანეთს ერთი და იმავე ელემენტის იზოტოპებს.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
ატომური ნომერი
|
შესაძლებელია თუ არა ატომური ნომრის განსაზღვრა მხოლოდ
ელექტრონების რიცხვის მიხედვით ან მხოლოდ ნეიტრონების რიცხვის მიხედვით
|
მოსწავლეებს შეექმნებათ წარმოდგენა ატომის ელექტრონულ
აღნაგობაზე.რა არის ატომური ნომერი
|
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება
ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ადგენს სქემას და ადარებს ერთმანეთს ელემენტის ატომსა
და იონს,მსჯელობს მათ შორის თვისობრივ განსხვავებაზე და ჩამოთვლის მაგალითებს.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
რა აქვს განსხვავებული ელექტრონებს ატომში
|
რით განსხვავდება ატომში მოძრავი ელექტრონები ერთმანეთისაგან?
როგორ იცვლება ელექტრონის ენერგია ბირთვიდან დაშორებისას?
|
შეისწავლიან მოსწავლეები რა აქვს განსხვავებული ელექტრონებს ატომში
|
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება
ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ელექტრონული
ფორმულის საფუძველზე პოულობს ელემენტს პერიოდულ სისტემაში,გამოთქვამს მოსაზრებას
ელემენტის თვისებების შესახებ ,ასაბუთებს თავის ვარაუდს.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
როგორ გამოვსახოთ ატომის ელექტრონული აგებულება
|
რომელ ელემენტებს აქვს დასრულებული ელექტრონული შრე?ფორმულის
გამოყენება
|
შეისწავლიან და გაერკვევიან ატომის ელექტრონული ეგებულების
გამოსახვაში.
|
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება
ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**იყენებს პერიოდულ სისტემას ,ადგენს უცნობი ელემენტის
ელექტრონულ ფორმულას.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
როგორ მოძრაობს ელექტრონი ატომში
|
სივრცეს ატომბირთვის გარშემო ,სადაც ელექტრონის ყოფნის
ალბათობა მაქსიმალურია,ატომური ორბიტალი ეწ.
|
რა პრინციპით მოძრაობენ ელექტრონები და როგორ ატომში
გაერკვევიან მოსწავლეები.
|
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება
ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ელექტრონული
ფორმულის საფუძველზე პოულობს ელემენტს პერიოდულ სისტემაში,გამოთქვამს მოსაზრებას
ელემენტის თვისებების შესახებ ,ასაბუთებს თავის ვარაუდს.
|
გონებრივი იერიში,მინი ლექცია,ტექსტის დამუშავება
აბზაც აბზაც,კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა,კომპიუტერი–გრაფიკული გამოსახულების ჩვენება
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
ატომის ელექტრონული ფორმულის შედგენა
|
რა განსხვავებაა ქვედონეებს და ორბიტალებს შორის?
|
შეისწავლიან თუ როგორ უნდა შეადგინონ ელექტრონული
ფორმულები და დაუკავშირებენ უკვე არსებულ ცოდნას
|
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება
ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ელექტრონული
ფორმულის საფუძველზე პოულობს ელემენტს პერიოდულ სისტემაში,გამოთქვამს მოსაზრებას
ელემენტის თვისებების შესახებ ,ასაბუთებს თავის ვარაუდს.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
რის შესახებ არის პერიოდულობის კანონი
|
რის მიხედვით განალაგა მენდელევმა მწკრივში ქიმიური ელემენტები?რა კანონზომიერება
გამოიკვეთა?
|
მოსწავლეები გაიაზრებენ რომ პერიოდულობის კანონი არის
ბუნების კანონი,რომლის საშუალებითაც ატომის აღნაგობა და ელემენტის ფიზ–ქიმ.თვისებები
ერთმანეთს უკავშირდება
|
ქიმია VIII.10.მოსწავლეს
შეუძლია პერიოდული სისტემის გამოყენებით ქიმიური ელემენტის დახასიათება.
**აგროვებს მასალას ქიმიური ელემენტის პერიოდული სსტემის
შექმნის საჭიროების შესახებ
ინდ.2.3,4.
|
მინი ლექცია,ტექსტის განხილვა (შესაბამისი აბზაცების
მოძიება),კითხვა-პასუხი ,წყვილებში მუშაობა.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
იცვლება თუ არა ატომის ელექტრონული აგებულება პერიოდულად
|
რა კანონზომიერება ვლინდება ატომბირთვის მუხტის ზრდის
მიხედვით განლაგებულ ატომთა ელექტრონულ აგებულებაში.
|
მოსწ.შეექმნებათ
სწორი შეხედულება ატომთა ელექტრ.აგებულებაზე და მის თვისებებზე,თუ რამდენად იცვლება
აგებუ.პერიოდულად
|
ქიმია VIII.10.მოსწავლეს
შეუძლია პერიოდული სისტემის გამოყენებით ქიმიური ელემენტის დახასიათება.
**პერიოდულ სისტემის გამოყენებით იკვლევს ერთი და
იმავე ჯგუფის ელემენტებს და შესაბამისი მარტივი ნივთიერებების თვისებების ცვლილების
კანონზომიერებას.
|
მინი ლექცია ,სახელმძღვანელოზე მუშაობა,პრაქტიკული მუშაობა (დიაგრამის აგება),მიზნობრივად
შერჩეული დავალების შესრულება.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
რა არის პერიოდული სისტემა
|
რიით განსხვავდება დიდი პერიოდი მცირე პერიოდისაგან?რა
განსხვავებაა ქვეჯგუფებს შორის?რა გვიჩვენებს პერიოდის ნომერი?
|
პერიოდ. სისტემის შესახებ წარმოდგენის ფორმირება,მდებარ.
მიხ.ელემენტის და მისი ნაერთ. დახას.უნარის
ფორმირება მოსწ.
|
ქიმია VIII.10.მოსწავლეს შეუძლია პერიოდული სისტემის გამოყენებით
ქიმიური ელემენტების დახასიათება
**გამოთქვამს ვარაუდს უცნობი ელემენტის შესაძლო თვისებების
შესახებ პერიოდულ სისტემაში მისი მდებარეობის მიხედვით.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
ელექტრონული ფორმულის შედგენა პერიოდულ სისტემაში
ელემენტის მდებარეობის მიხედვით
|
პრაქტიკული მეცადინეობა
|
მოსწავლე შეძლებს პერიოდ. სისტ–ში ელემენტის მდებ.მიხედ.ელექტრ.ფორმულის
შდგენას
|
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერებათა თვისებების დაკავშირება
ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ელექტრონული ფორმულის საფუძველზე პოულობს ელემენტს
პერიოდულ სისტემაში ,გამოთქვამს მოსაზრებას ელემენტის თვისებების შესახებ,ასაბუთებს
თავის ვარაუდს.
|
მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
ნივთიერების აგებულება
|
თუ ცნობილია ნივთიერების აგებულება,შესაძლებელია ვივარაუდოთ
ნივთიერებების თვისებები და პირიქით–ნივთიერების თვისებების მიხედვით შესაძლებელია
მსჯელობა მის აგებულებაზე.
|
მოსწავლე შეძლებს მსჯელობას ნივთ–ების თვის–ებზე და
გამოყ. შორის კავშირზე
|
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერებათა თვისებების დაკავშირება
ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ქმნის სხვადასხვა ტიპის კრისტალური სტრუქტურების
მოდელებს და იყენებს მათ ამ სტრუქტრურების დასახასიათებლად.
|
მინი ლექცია,ტექსტის
განხილვა, კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
შემაჯამებელი წერა
|
ტესტი შედგება 40 კითხვისაგან , თითოეული სწორი პასუხი ფასდება
0,25 ქულით.
|
ტესტირების მიზანია გავლილი მასალის ათვისების და ცოდნის
დონის განსაზღვრა
|
თაბახის ფურცლები
|
დამოუკიდებლად მუშაობა,სამუშაოს სწორი ორგანიზება,გავლილი
მასალის ათისები დონე
|
1
|
|||||||||
შემაჯამებელი წერის განხილვა
|
შემაჯამებელი ტესტის შედეგების განხილვა და შეცდომებზე
მუშაობა
|
თაბახის ფურცლები
|
ცოდნის განმტკიცება
|
1
|
||||||||||
როგორაა აგებული დედამიწა
|
რატომ მიიჩნევენ
მეცნიერები ხახვს დედამიწის აგებულების მოდელად?როგორ არის აგებული დედამიწა?
|
შეექმნებათ მოსწავლეებს სწორი წარმოდგენა
დედამიწის აგებულებაზე,
|
ქიმ.VIII.12.მოსწავლეს
შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**მსჯელობს ქიმიური და ფიზიკური მოვლენების როლზე
ქანების წარმოქმნის პროცესში.
|
გონებრივი იერიში
,ჯიგსოუ (ტექსტის დანაწევრება – და ერთმანეთისთვის გაცნობა),როლების გაცვლა მე მოსწავლე–
შენ მასწავლებელი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა,კომპიუტერი
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
რომელი ქანებისგან შედგება დედამიწის ქერქი
|
რა არის მინერალები,რისგან შედგება ქანები?რა განსხვავებაა
ქანსა და მინერალს შორის?
|
შეისწავლოს მოსწავლემ რა არის მინერალები?და როგორ
გამოიყენება პრაქტიკაში
|
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების
დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ახასიათებს ვულკანურ,დანალექ და მეტამორფულ ქანებს,მათ
სხვადასხვა ტიპებს,აღწერს მათი წარმოქმნის პროცესებს.
|
ინფორმაციის დამუშავებასლაიდების საშუალებით,მიზნობრივად
შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
მაგმური ქანები
|
რა განსხვავებაა ვულკანურ და პლუტონურ მაგმურ ქანებს
შორის?
|
მოსწავლემ გაიგოს დედამიწის ქანების 90% არის მაგმური.რა
არის ვულკანური მაგმური ქანი,ბაზალტი
|
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების
დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან
**ახასიათებს ვულკანურ ,დანალექ და მეტამორფულ ქანებს,მათ
სხვადასხვა ტიპებს,აღწერს მათი წარმოქმნის
პროცესებს
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
გამოფიტვა
|
რა ძირითადი განსხვავებაა ფიზიკურ და ქიმიურ გამოფიტვას
შორის?რა არის ბიოლოგიური გამოფიტვა?
|
შეისწავლონ ფიზიკური,ბიოლოგიური,ქიმიური გამოფიტვა
|
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების
დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.
**აღწერს ქანების გამოფიტვის,ეროზიის,გადატანის და
დალექვის პროცესებს.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის
სისტემა
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
გამოფიტვიდან დალექვამდე
|
რა არის ეროზია და რა გადატანა?რატომ ეწოდება ქარს.წყალს
და მყინვარს გადამტანები.
|
მოსწავლე გაიგებს რა არის ეროზია,რა პროცესია გადატანა,რა
პროცესია დალექვა
|
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების
დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.**აღწერს ქანების გამოფიტვის,ეროზიის,გადატანის
და დალექვის პროცესებს.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,თვალსაჩინოება
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
როგორ წარმოიქმნება დანალექისაგან დანალექი ქანი
|
რა არის დანალექი ქანი?რა გზით არის შესაძლებელი დანალექი
ქანის წარმოქმნა
|
გაიგებს მოსწავლე რომ დანალექი ქანების წარმოქმნის
სამი გზა არსებობს
|
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების
დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**მსჯელობს ქიმიური
და ფიზიკური მოვლენების როლზე ქანების წარმოქმნის პროცესში.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,თვალსაჩინოება
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
მეტამორფული ქანი
|
რა არის მეტამორფიზმი?როგორ იქმნება მეტამორფული ქანი?
|
რა არის მეტამორფული ქანები როგორ იქმნება?რას ეწოდება
მეტამორფიზმი
|
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების
დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**მსჯელობს ქიმიური და ფიზიკური მოვლენების როლზე
ქანების წარმოქმნის პროცესში.
|
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების
შესრულება,
კითხვა პასუხი.
|
VIII
კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,თვალსაჩინოება
|
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
|
1
|
|||||||
შემაჯამებელი წერა
|
ტესტი შედგება
15 კითხვისაგან ,1-10 ფასდება 0,5 (5 ქულა)
11,12,13,14,15 1 ქულა(5 ქულა)ჯამში 10 ქულით.
|
ტესტირების მიზანია გავლილი მასალის ათვისების და ცოდნის
დონის განსაზღვრა
|
თაბახის ფურცლები
|
დამოუკიდებლად მუშაობა,სამუშაოს სწორი ორგანიზება,გავლილი
მასალის ათისები დონე
|
1
|
|||||||||
შემაჯამებელი წერის განხილვა
|
შემაჯამებელი ტესტის შედეგების განხილვა და შეცდომებზე
მუშაობა
|
თაბახის ფურცლები
|
ცოდნის განმტკიცება
|
1
|
||||||||||
დარჩენილი 7 საათი მოხმარდება ათვისებული მასალის გადამეორებას.
No comments:
Post a Comment