თემატური გეგმა


დროის განაწილება თემების მიხედვით

სასწავლო წელი
2017-2018 სასწ.წელი (I და II სემესტრი)
მასწავლებელი
ნინო ფაილოძე
საგნობრივი ჯგუფი/საგანი
საბუნებისმეტყველო/ქიმია
კლასი/კლასები
VIII
წლიური საათების რაოდენობა
71 სთ
შემაჯამებლების რაოდენობა


თემის სათაური
თემატიკა
თემატური ერთეულის მიზანი
მისაღწევი შედეგი ესგ–ს მიხედვით
მეთოდები/სტრატეგიები
რესურსები
შეფასების კრიტერიუმები
საათების რაოდენობა
რას შეისწავლის ქიმია
ქიმიის წარმოშობის შესახებ ინფორმაცია
მოსწავლეთა ცნობიერებაში ქიმიის საგანზე პირველდაწყებითი წარმოდგენის ფორმირება
ზოგადად იცის რას შეისწავლის ქიმია
მინილექცია,ტექსტზე მუშაობა,კითხვაპასუხი,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.1    ნივთიერების თვისებები
ნივთიერების ფიზ და ქიმ თვისებები,
აგრეგატული მდგომარეობა,რა განასხვავებს ნივთიერებებს ერთმანეთისაგან
ნივთიერების თვისებების გაცნობა,აღწერა,შედარების უნარის ფორმირება.
VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.კლასიფიცირება.ნარევის კომპონენტებად დაყოფა.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
** ასახელებს მისთვის ნაცნობ სხვადასხვა ნივთ.ახასიათებს მათ ფიზიკ თვისებების მიხ.
ვიცი ,მინდა ვიცოდე,გავიგე,მინი ლექცია,ტექსტზე მუშაობა,კითხვაპასუხი,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.2.ნივთიერება და ნარევი
რა განსხვავებაა სუფთა ნივთიერებას და ნარევს შორის,რატომ არის საჭირო ნივთიერების გასუფთავება მინარევებისაგან
მოსწავლეები გაეცნობიან ნარევებს,განასხვავებენ ერთგვაროვან და არაერთგვაროვან ნარევებს
VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.კლასიფიცირება.ნარევის კომპონენტებად დაყოფა.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე:
** ფლობს ნარევის კომპონენტებად დაყოფის ხერხებს.გეგმავს და ატარებს შესაბამის მარტივ  ცდებს
გონებრივი იერიში,მინი ლექცია,ტექსტისდანაწევრება(ჯიგსოუ),კითხვაპასუხი,მიზნობრივადშერჩეულიდავალებებისშესრულება.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.3. როგორ დავყოთ ნარევი
რა ხერხებით არის შესაძლებებლი ნარევების დაყოფა
გაეცნობიან ნარევის დაყოფის ხერხებს.
VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.კლასიფიცირება.ნარევის კომპონენტებად დაყოფა.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
** ფლობს ნარევის კომპონენტებად დაყოფის ხერხებს.გეგმავს და ატარებს შესაბამის მარტივ  ცდებს.
გონებრივი იერიში,მინი ლექცია,ტექსტზე მუშაობა,კითხვაპასუხი,მიზნობრივადშერჩეულიდავალებებისშესრულება,სტრატეგია –3,2,1.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება–პლაკატი,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.4.რით განსხვავდება ნარევი და ნაერთი
რატომ არის შესაძლებელი ნარევის დაყოფა შემადგენელ  ნივთიერებებად ფიზიკური მეთოდებით,რა განსხვავებაა ნარევსა და ნაერთს შორის?
განასხვავებენ ერთმანეთისაგან ნარევს და ნაერთს ,რომელში ინარჩუნებს ნივთიერება თავის თვისებებს და პირიქით.
VIII.6.მოსწავლეს ელემენტების ,ატომების  და მოლეკულების შედარებითი დახასიათება.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**ამოიცნობს ზოგიერთი ეემენტის სიმბოლოს ,განასხვავებს ერთმანეთისაგან ელემენტებს,ნაერთებს და ნარევებს.
3,2,1 , ტექსტის განხილვა ,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.

VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.5. მასური და მოცულობითი წილის განსაზღვრა
რა არის ნივთიერების მასური წილი ,როგორ იანგარიშება
მასურ და მოცულობით წილზე მოსწავლეთა ცნობიერების ფორმირება,მათი პრაქტიკულად გამოყენების უნარის ფორმირება.
VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.კლასიფიცირება.ნარევის კომპონენტებად დაყოფა.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**ფლობს ნარევის
კომპ. დაყოფის ხერხებს.გეგმავს და ატარებს შესაბამის მარტივ  ცდებს.
გონებრივი იერიში,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შეჩეული დავალებების შესრულება
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.6.რისგან შედგება ნივთიერება
რა განსხვავებაა ატომსა და მოლეკულას შორის,ატომი რატომ არის ქიმიურად განუყოფელი,რა თვისებები აქვს მოლეკულას
მოსწავლეთა ცნობიერებაში ნივთიერებების შედგენილობის (ატომების,მოლეკულების)შესახებ პირველდაწყებითი წარმოდგენის ფორმირება.
VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ელემენტების,ატომების და მოლეკულების შედარებითი დახასიათება.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**თვალს–ის  ხერხით ადარებს ერთმანეთს ელემენტს და ატომს.
ვიცი,მინდა ვიცოდე ,გავიგე. ტექსტის განხილვა,კითხვა პასუხი,მიზნობრივად შერჩეული დავალებელი,ჯგუფური მუშაობა,მუშაობა მთელ კლასთან.

VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება,კომპიუტერი,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.7.მარტივი და რთული ნივთიერება
რა განსხვავებაა მარტივსა და რთულ ნივთიერებებს შორის.რატომ არ შიძლება,რომ რთული ნივთიერების მოლეკულა შედგებოდეს ერთი ატომისაგან
გაეცნობიან მარტივ და რთულ ნივთიერებებს გაარჩევენ ერთმანეთისაგან.


VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.კლასიფიცირება.ნარევის კომპონენტებად დაყოფის ხერხებს.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**განასხვავებს მარტივ და რთულ ნივთიერებებს შედგენილობის მიხედვით.
გონებრივი იერიში,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შეჩეული დავალებების შესრულება
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოება,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.8.რა არის ქიმიური ელემენტი
რამდენად შეესაბამება ქიმიური ელემენტის ცნება სიტყვა ,,ელემენტის“ მნიშვნელობას.რა არის ქიმიური ელემენტი
მოსწავლეთა ცნობიერებაში ქიმიური ელემნტის  ცნების დამკვიდრება,როგორც პროტონების  ერთნაირი რიცხვის მქონე ატომთა სახეობის,ატომური ნომრის გაცნობა.
VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია
ელემენტების,ატომებისა და მოლეკულების შედარებითი დახასიათება.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**თვალსაჩინოების სხვადსხვა ხერხით აღწერს და ადარებს ერთმანეთს  ატომს და მოლეკულას.
მინილექცია,ტექსტზემუშაობა,კითხვა –პასუხი,3,2,1.

VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,კომპიუტერი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.9. როგორ გამოისახება ქიმიური ელემენტი
რამ განაპირობა ქიმიური ელემენტების სიმბოლოებით აღნიშვნის წესის  შემოღება?
ქიმიური სიმბოლიკა,გაერკვევიან რას აღნიშნავს ქიმიური სიმბოლო.დაისწავლიან ელემენტების გამოსახვას ქიმიური ნიშნებით.
VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია
ელემენტების,ატომებისა და მოლეკ. შედარ.დახასიათება.
**ამოიცნობს ზოგიერთი ელემენტის სიმბოლოს ,განასხ ერთმან.ელემენტებს,ნაერთებს და ნარევებს.
წინარე ცოდნის გააქტიურება,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შეჩეული დავალებების შესრულება
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.10 . როგორ გამოვსახოთ ნივთიერების შედგენილობა
რას გვიჩვენებს ქიმიური ფორმულა?რა განსხვავებაა ინდექსსა და კოეფიციენტს შორის?
მოსწავლეთა ცნობიერებაში ნივთ.შედგენ.წარმოდგენის ფორმირება ა პირობითი სქემის გაცნობა–გამოსახვა.ქიმიური ფორმულების არსი.
VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი ფორმულების შედგენა და ნივთ მასის მუდმივობის  კანონის გამოყენება.
.იყენებს ქიმ.ელ.სიმბოლ,ატომთა ვალენტობას  მარტ და რთული ნივთიე ფორმულების შესადგენად.
მინი ლექცია ,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შეჩეული დავალებების შესრულება
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.11. ატომი,ელემენტი და ნაერთი



რა განასხვავებს ერთმანეთისაგან ატომს,ელემენტს და ნაერთს.რა არის ატომური ნომერი და რას გვიჩვენებს?


მოსწავლე შეძლებს ატომის ,ელემენტის ,ნაერთის დახასიათებას,შედარება–გარჩევას.გაეცნობა იზოტოპებს.


VIII.5.მოსწავლეს შუძლია ელემენტ,ატომების და მოლეკუ შედარ დახას.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**ამოიცნობს ზოგიერთი ელემენტის სიმბოლოს,განსხვ ერთმან ელემენტებს,ნაერთებს და ნარევებს.
**აღწერს ელემენტებს,განასხ გარეგნული ნიშნების და პერიოდულ სისტემაში მდებარეობის მიხედვით.
ტექსტზე მუშაობა , კითხვა–პასუხი,მინი ლექცია,მიზნობრივად შერჩეული დავალების შესრულება.

VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია

1

1.12 . ატომის მასა,ფარდობითი ატომური და მოლეკულური მასა
რამ გამოიწვია ფარობითი ატომური მასის შემოღება?რა არის ფარდობითი ატომური და მოლეკულური მასა.
გაეცნობიანფარდ.ატომური და მოლეკულური მასის გამოთვლის წესს და ადექვატურად გამოიყენებენ მომავალშიც სხვადასხვა სახის ამოცანების ამოხსნისას.
VIII.7. მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის კანონის გამოყენება.
.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
..გამოითვლის ნივთ.მოლეკ.მასებს ატომური მასების ცოდნის საფუძველზე. 
მინილექცია ,ტექსტზემუშაობა ,კითხვაპასუხი ,მიზნობრივადშერჩეულიდავალებებისშესრულება.

VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა







ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1



შემაჯამებელი წერა
ტესტი შედგება 7 კითხვისაგან ,ყველა მათგანი არის ღია ტიპის,1,2,3 არის 2 ქულიანი (6 ქულა)4,5,6,7 არის 1 ქულიანი (4 ქულა) ,სულ 10 ქულა.
ტესტის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება და  შესაბამისი განმსაზღვრელი შეფასების მიღება.
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
დამოუკიდებლად მუშაობა,სამუშაოს სწორი ორგანიზება,გავლილი მასალის ათისები დონე
1


შემაჯამებელი წერის განხილვა
შემაჯამებელი ტესტის განხილვა,შეცდომებზე მუშაობა
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
ცოდნის განმტკიცება
1


1.13. რა არის ვალენტობა
რა გვიჩვენებს ელემენტის ვალენტობა?რა განსხვავებაა მოლეკულურ და სტრუქტურულ ფორმულებს შორის?
გაეცნობიან ვალენტობის ცნებას,მისი გამოყენების და გამოთვლის წესს.
VIII.7..მოსწავლეს შუძლია ვალენტობის მიხ. მარტივი ფორმულ. შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივიბოს კანონის გამოყენება.შედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**იყენებს ქიმ.ელ.სიმბოლოებს,ატომთა ვალენტობას ფორმულების შესადგენად.
კითხვა–პასუხი,მინი ლექცია,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესტულება,ჯგუფური მუშაობა
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
1.14. გაანგარიშებები ვალენტობის მიხედვით






ქიმიური ფორმულების შედგენა ველენტობის მიხედვით
ვალენტობის მიხედვით ბინარული ნაერთის ფორმულების შდგენას და ფორმულის მიხედვით ვალენტობის გამოთვლას.
VIII.7..მოსწ. შუძლია ვალენტობის მიხედ.მარტივი ფორმულების შედგენაშედეგი თვალსაჩინოა მოსწავლე :
**იყენებს ქიმ.ელ.სიმბოლოებს,ატომთავალენტობას ფორ შესადგენად.
გონებრივი იერიში,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შეჩეული დავალებების შესრულება
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
2
2.1. რა ხდება ქიმიური რეაქციის პროცესში
იცვლრბა თ არა ქიმიური რეაქციის პროცესში მოლეკულა და ატომი?
ქიმიური მოვლენების ანუ ქიმიური რეაქციების მიმდინარეობის პირობებისა და ნიშნების გაცნობა.

VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია ელემენტების,ატომების და მოლეკულების შედარებითი დახასიათება.შედეგი თვალსაჩინოა ,მოსწავლე:
**იყენებს ნაწილაკოვან მოდელებს და აღწერს ელემენტების ურთიერთმედებისას ახალი ნივთიერებების წარმოქმნის პროცესს.
გონებრივი იერიში,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შეჩეული დავალებების შესრულება
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
2.2. იცვლება თუ არა მასა ქიმიური რეაქციის პროცესში
როგორ აისახება მასის მუდმივობა ქიმური რეაქციების დროს?რატომ ვერ ხერხდებოდა მასის მუდმივობის კანონის დადგენა,რა შეცდემებს უშვებდნენ მეცნიერები?
ატომზე როგორც ქიმიური ორგანიზაციის საწყის დონეზე წარმოდგენის ფორმირება.
ქიმიური რეაქციის არსში გარკვევა.

VIII.7. .მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის კანონის გამოყენებაშედეგი თვალსაჩინოა ,მოსწავლე:
**ხსნის ქიმიური გარდაქმნების დროს მასის მუდმივობის რეაქციაში მონაწილე ატომების უცვლელობით.
მინილექცია,ტექსტზემუშაობა,კითხვაპასუხი,მიზნობრივადშერჩეულიდავალებებისშესრულება,3,2,1.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
2.3. როგორ გამოვსახოთ ქიმიური რეაქცია







რა ეწოდება რეაქციის ტოლობა?რა განსხვავებაა ინდექსსა და კოეფიციენტს შორის?
ქიმიური ფორმულების და ქიმიური ტოლობების ,რეაქციების თვისობრივ და რაოდენობრივ არსში  მოსწავლეების გარკვევა
გაიგებენ და შეისწავლიან
ქიმიური რეაქციის ტოლობის შეგენის და წაკითხვის წესებს
VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის კანონის გამოყენება
*ქიმიური განტოლებით გამოსახავს  ბუნებაში მიმდინარე და სხვა მისთვის ნაცნობ ქიმიურ მოვლენებს(მაგ.რკინის დაჟანგვა).
3,2,1,მინი ლექცია,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შეჩეული დავალებების შესრულება
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
2








2.4. როგორ გავათანაბროთ ქიმიური რეაქციის ტოლობა
რა პირობებს უნდა აკმაყოფილებდეს ქიმიური რეაქციის ტოლობა თუ ის სწორად არის შედგენილი?
გაიგებენ და შეისწავლიან
ქიმიური რეაქციის ტოლობის გათანაბრების წესს.
VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის კანონის გამოყენება
*ქიმიური განტოლებით გამოსახავს  ბუნებაში მიმდინარე და სხვა მისთვის ნაცნობ ქიმიურ მოვლენებს(მაგ.რკინის დაჟანგვა).
გონებრივი იერიში,ტექსტზე მუშაობა,კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შეჩეული დავალებების შესრულება
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
2
2.5. შედგენილობის მუდმივობის კანონი
ყოველი ქიმიურად სუფთა ნივთიერების შედგენილობა მუდმივია და დამოკიდებული არ არის მისი მიღების ხერხსა და პირობებზე
მოსწავლეები გაეცნობიან ქიმიური პროცესების რაოდენობრივ მხარეს,მასის მუდმივობის კანონის აღმოჩენის ისტორიულ გზასდა მის პრაქტიკულ გამოყენებას.
VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის კანონის.იყენებს ნივთიერებათა ქიმიურ ფორმულებ,ნივთიერების შედგენილობის მუდმივობის კანონს და აწარმოებს შესაბამის გამოთვლებს.
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
2.6. რა განსხვავებაა წვასა და ჟანგვას შორის?



რა ნივთიერებები წარმოიქმნება ჟანგბადში მეტალისა და არამეტალის წვისას?
რა განსხვავებაა წვის და ჟანგვის რეაქციებს შორის?
მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ სწორი აზროვნება ჟანგვის და წვის დადებით და უარყოფით შედეგებზე.დაინახავს რა განსხვავებაა მათ შორის.
ქიმია VIII.8.მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური რეაქციების დახასიათება,წვის და დაჟანგვის პროცესების შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**მსჯელობს ჟანგვისა და წვის დადებით და უარყოფით შედეგზე,აღწერს წვის თანმხლებ მოვლენებს.
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა პასუხიდისკუსია
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,თვალსაჩინოებები
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
შემაჯამებელი წერა
ტესტი შედგება 10 კითხვისაგან ,ყველა მათგანი არის დახურული ტიპის,თითოეული ფასდება 1 ქულით ,სულ 10 ქულა.
ტესტის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება და  შესაბამისი განმსაზღვრელი შეფასების მიღება.
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
დამოუკიდებლად მუშაობა,სამუშაოს სწორი ორგანიზება,გავლილი მასალის ათვისების დონის შემოწმება
1


შემაჯამებელი წერის განხილვა
შემაჯამებელი წერის შედეგების განხილვა და შცდომებზე მუშაობა
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
ცოდნის განმტკიცება
1


2.7 რა უწყობს ხელს წვის პროცესებს
რა არის აალების ტემპერატურა?როდის არის შესაძლებელი თვითაალება?როგორ ცავაქროთ ცეცხლი.წვის პროცესო და მასზე მოქმედი ფაქტორების გამოკვლევა
აღწერს დამოუკიდებლად წვის თანმხლებ მოვლენებს,რა უწყობს ხელს წვის პროცესებს.

ქიმია VIII.8.მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური რეაქციების დახასიათება,წვის და დაჟანგვის პროცესების შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**მსჯელობს ჟანგვისა და წვის დადებით და უარყოფით შედეგზე,აღწერს წვის თანმხლებ მოვლენებს.

ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი,დისკუსია
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
2











რას ნიშნავს ნაერთთა კლასი
რა თავისებურებებით გამოირჩევა ოქსიდი  შედგენილობის მიხედვით?შესაძლებელია თუ არა ,რომ რომელიმე ოქსიდი არსებობდეს მარტივი ნოვთიერების სახით ?
მოსწავლეებს ჩამოუყალ. წარმოდგენა ნაერთთა კლასზე,შეძლებენ დახასი. და გარჩევას ერთმანეთისაგან
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია არაორგანული ნაერთთაძირითადი კლასების დახასითება.
**ანსხვავებს ერთმანეთისაგან ოქსიდებს,მჟავებს,ფუძეებს და მარილებს,ადგენს მათ ფორმულებს.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
რა არის მჟავა
რომელი ელემენტი შედის აუცილებლად ყველა მჟავას შედგენილობაში?რა არის მჟავური ნაშთი?
მოსწ. ცნობიერებაში  მჟავეებზე პირველდაწყე. წარმოდგ.ფორმირება,მჟავური ნაშთის,მჟავათა თვისებების გაგება.
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
**ანსხვავებს ერთმანეთისაგან ოქსიდებს,მჟავებს,ფუძეებს და მარილებს,ადგენს მათ ფორმულებს.
გონებრივი იერიში,მინი ლექცია,კითხვა –პასუხი,3.2.1 ,მიზნობრივად შერეული დავალების შესრულება.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
რა არის ტუტე
რა განსხვავებაა ფუძესა და ტუტეს შორის?რა ძირითადი განსხვავებაა შედგენილობის თვალსაზრისით მჟავას და ფუძეს შორის?
მოსწ. ცნობიერებაში პირველდაწ. წარმოდგენის
ფორმირება ფუძეებზე.ჩანაცვლების რეაქციებზე,ფუძეებზე და ტუტეებზე წარმოდგ. შექმნა
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
**ანსხვავებს ერთმანეთისაგან ოქსიდებს,მჟავებს,ფუძეებს და მარილებს,ადგენს მათ ფორმულებს.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
რა კავშირია ოქსიდსა და ფუძეს,ოქსიდსა და მჟავას შორის
რა კავშირია ოქსიდსა და ფუძეს,ოქსიდსა და მჟავას შორის
გაერკვევიან მოსწავლეები ფუძე და მჟავა ოქსიდებში რა კავშირია მათ შორის
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
**მსჯელობს და ასკვნის,რომ ფუძე ოქსიდს შეესაბამება ფუძე,მჟავა ოქსიდს შეესაბამება მჟავა.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
რა არის მარილი
რა აკავშირებს შედგენილობის თვალსაზრისით მარილს მჟავასთან და ფუძესთან
გაიგებენ მარილების შედგე,მჟავური ნაშთის ვალენტობის განსაზ.შეადგენენ და დაასახელებენ მარილებს
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
**ანსხვავებს ერთმანეთისაგან ოქსიდებს,მჟავებს,ფუძეებს და მარილებს,ადგენს მათ ფორმულებს.
ტექსტის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა–პასუხი,თვალსაჩინოება- სუფრის მარილი,სოდა,ცარცი,შაბიამანი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
მეტალის ურთიერთქმედება მჟავასთან


ერთნაირად ურთიერთქმედებს თუ არა მეტალები განზავებულ მჟავასთან?რომელი მეტალებია აქტიური?

მოსწავლეებს შეექმნებათ წარმოდგენა მეტალების თვისებებზე.
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
გეგმავს და ატარებს ცდებს და მისთვის ცნობილ მჟავეებს და მეტალებს შორუს ურთიერთქმედების საფუძველზე მსჯელობს მეტალთა შედარებით აქტიურობაზე.
მინი ლექცია ,ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ისტის გამოყენება


VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა,კომპიუტერი–ცდები
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია

1







შემაჯამებელი წერა
ტესტი შედგება 35  კითხვისაგან , თითოეული სწორი პასუხი ფასდება 0,29 ქულით.
ტესტის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება და  შესაბამისი განმსაზღვრელი შეფასების მიღება.
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
დამოუკიდებლად მუშაობა,სამუშაოს სწორი ორგანიზება,გავლილი მასალის ათისები დონე
1


შემაჯამებელი წერის განხილვა და შეცდომებზე მუშაობა
შემაჯამებელი ტესტის შედეგების განხილვა და შეცდომებზე მუშაობა
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი მზა ტესტი
ცოდნის განმტკიცება
1


კვლავ მეტალების თვისებების შესახებ
რა თავისებურებები შეინიშნება
მეტალის
ჟანგბდთან ურთიერთქმედებისას
გაიგებენ რომელი მეტალები აძევებენ წყალბადს განზავებული მჟავეებიდან,რომელი მეტალებია აქტიური.
ქიმია VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია არაორგანული ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასითება.
**აკვირდება მეტალთა ჟანგვის პროცესებს ყოფა–ცხოვრებაში,მოიპოვებს სათანადო ინფორმაციას და მსჯელობს მეტალთა თვისებებზე.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

შეერთების და დაშლის რეაქციები
რა განსხვავებაა შეერთების და დაშლის რეაქციებს შორის?
მოსწავლე შეძლებს განასხვაოს რეაქციის ტიპები ერთმანეთისაგან.
შეერთების,დაშლის,ჩანაცვლების და მიმოცვლის რეაქციები,მიხვდება მათ შორის მსგავსება–განსხვავებას.
ქიმია VIII.8.მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური რეაქციების დახასიათება,წვის და დაჟანგვის პროცესების შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ახასიათებს სხვადასხვა ტიპის ქიმიურ რეაქციებს,მსჯელობს მათ შორის მსგავსება განსხვავებაზე.

მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,
პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
ჩანაცვლების და მიმოცვლის რეაქციები
რა განსხვავებაა ჩანაცვლების და მიმოცვლის რეაქციებს შორის?
მოსწავლე შეძლებს განასხვაოს რეაქციის ტიპები ერთმანეთისაგან.
შეერთების,დაშლის,ჩანაცვლების და მიმოცვლის რეაქციები,მიხვდება მათ შორის მსგავსება–განსხვავებას.
ქიმია VIII.8.მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური რეაქციების დახასიათება,წვის და დაჟანგვის პროცესების შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ახასიათებს სხვადასხვა ტიპის ქიმიურ რეაქციებს,მსჯელობს მათ შორის მსგავსება განსხვავებაზე.

მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1
ატომის შედგენილობა
რატომ იზიდავს ატომბირთვი და ელექტრონები ერთმანეთს?როგორ განისაზღვრება ატომის მასა.
მოსწავლე  გაერკვევა  ატომის შედგენილობაში,რისგან შედგენილობა ატომი.
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ადგენს სქემას და ადარებს ერთმანეთს ელემენტის ატომსა და იონს,მსჯელობს მათ შორის თვისობრივ განსხვავებაზე და ჩამოთვლის მაგალითებს.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა,კომპიუტერი,თვალსაჩინოება
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

რა არის იზოტოპები
რა არის ქიმიური ელემენტი?რა არის იზოტოპი?
გაიგებს და შეისწავლის იზოტოპებს
ქიმია VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია ნელემენტის ,ატომების და მოლეკულების სედარებითი დახასიათება.შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
აღწერს ელემენტებს შორის განსხვავებას გარეგნული ნიშნების და პერიოდულ სისტემაში მდებარეობის მიხედვით.ადარებს ერთმანეთს ერთი და იმავე ელემენტის იზოტოპებს.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

ატომური ნომერი
შესაძლებელია თუ არა ატომური ნომრის განსაზღვრა მხოლოდ ელექტრონების რიცხვის მიხედვით ან მხოლოდ ნეიტრონების რიცხვის მიხედვით
მოსწავლეებს შეექმნებათ წარმოდგენა ატომის ელექტრონულ აღნაგობაზე.რა არის ატომური ნომერი
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ადგენს სქემას და ადარებს ერთმანეთს ელემენტის ატომსა და იონს,მსჯელობს მათ შორის თვისობრივ განსხვავებაზე და ჩამოთვლის მაგალითებს.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

რა აქვს განსხვავებული ელექტრონებს ატომში
რით განსხვავდება ატომში მოძრავი ელექტრონები ერთმანეთისაგან?
როგორ იცვლება ელექტრონის ენერგია ბირთვიდან დაშორებისას?
შეისწავლიან მოსწავლეები რა აქვს განსხვავებული ელექტრონებს  ატომში
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ელექტრონული ფორმულის საფუძველზე პოულობს ელემენტს პერიოდულ სისტემაში,გამოთქვამს მოსაზრებას ელემენტის თვისებების შესახებ ,ასაბუთებს თავის ვარაუდს.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

როგორ გამოვსახოთ ატომის ელექტრონული აგებულება
რომელ ელემენტებს აქვს დასრულებული ელექტრონული შრე?ფორმულის გამოყენება
შეისწავლიან და გაერკვევიან ატომის ელექტრონული ეგებულების გამოსახვაში.
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**იყენებს პერიოდულ სისტემას ,ადგენს უცნობი ელემენტის ელექტრონულ ფორმულას.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

როგორ მოძრაობს ელექტრონი ატომში
სივრცეს ატომბირთვის გარშემო ,სადაც ელექტრონის ყოფნის ალბათობა მაქსიმალურია,ატომური ორბიტალი ეწ.
რა პრინციპით მოძრაობენ ელექტრონები და როგორ ატომში გაერკვევიან მოსწავლეები.
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ელექტრონული ფორმულის საფუძველზე პოულობს ელემენტს პერიოდულ სისტემაში,გამოთქვამს მოსაზრებას ელემენტის თვისებების შესახებ ,ასაბუთებს თავის ვარაუდს.
გონებრივი იერიში,მინი ლექცია,ტექსტის დამუშავება აბზაც აბზაც,კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა,კომპიუტერი–გრაფიკული გამოსახულების ჩვენება
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

ატომის ელექტრონული ფორმულის შედგენა
რა განსხვავებაა ქვედონეებს და ორბიტალებს შორის?
შეისწავლიან თუ როგორ უნდა შეადგინონ ელექტრონული ფორმულები და დაუკავშირებენ უკვე არსებულ ცოდნას
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთ.თვისებების დაკავშირება ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ელექტრონული ფორმულის საფუძველზე პოულობს ელემენტს პერიოდულ სისტემაში,გამოთქვამს მოსაზრებას ელემენტის თვისებების შესახებ ,ასაბუთებს თავის ვარაუდს.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

რის შესახებ არის პერიოდულობის კანონი
რის მიხედვით განალაგა მენდელევმა  მწკრივში ქიმიური ელემენტები?რა კანონზომიერება გამოიკვეთა?
მოსწავლეები გაიაზრებენ რომ პერიოდულობის კანონი არის ბუნების კანონი,რომლის საშუალებითაც ატომის აღნაგობა და ელემენტის ფიზ–ქიმ.თვისებები ერთმანეთს უკავშირდება
ქიმია VIII.10.მოსწავლეს შეუძლია პერიოდული სისტემის გამოყენებით ქიმიური ელემენტის დახასიათება.
**აგროვებს მასალას ქიმიური ელემენტის პერიოდული სსტემის შექმნის საჭიროების შესახებ
ინდ.2.3,4.
მინი ლექცია,ტექსტის განხილვა (შესაბამისი აბზაცების მოძიება),კითხვა-პასუხი ,წყვილებში მუშაობა.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

იცვლება თუ არა ატომის ელექტრონული აგებულება პერიოდულად



რა კანონზომიერება ვლინდება ატომბირთვის მუხტის ზრდის მიხედვით განლაგებულ ატომთა ელექტრონულ აგებულებაში.

მოსწ.შეექმნებათ სწორი შეხედულება ატომთა ელექტრ.აგებულებაზე და მის თვისებებზე,თუ რამდენად იცვლება აგებუ.პერიოდულად
ქიმია VIII.10.მოსწავლეს შეუძლია პერიოდული სისტემის გამოყენებით ქიმიური ელემენტის დახასიათება.
**პერიოდულ სისტემის გამოყენებით იკვლევს ერთი და იმავე ჯგუფის ელემენტებს და შესაბამისი მარტივი ნივთიერებების თვისებების ცვლილების კანონზომიერებას.

მინი ლექცია ,სახელმძღვანელოზე  მუშაობა,პრაქტიკული მუშაობა (დიაგრამის აგება),მიზნობრივად შერჩეული დავალების შესრულება.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1



რა არის პერიოდული სისტემა
რიით განსხვავდება დიდი პერიოდი მცირე პერიოდისაგან?რა განსხვავებაა ქვეჯგუფებს შორის?რა გვიჩვენებს პერიოდის ნომერი?
პერიოდ. სისტემის შესახებ წარმოდგენის ფორმირება,მდებარ. მიხ.ელემენტის  და მისი ნაერთ. დახას.უნარის ფორმირება მოსწ.
ქიმია VIII.10.მოსწავლეს შეუძლია პერიოდული სისტემის გამოყენებით ქიმიური ელემენტების დახასიათება
**გამოთქვამს ვარაუდს უცნობი ელემენტის შესაძლო თვისებების შესახებ პერიოდულ სისტემაში მისი მდებარეობის მიხედვით.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

ელექტრონული ფორმულის შედგენა პერიოდულ სისტემაში ელემენტის მდებარეობის მიხედვით

პრაქტიკული მეცადინეობა
მოსწავლე შეძლებს პერიოდ. სისტ–ში ელემენტის მდებ.მიხედ.ელექტრ.ფორმულის შდგენას
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერებათა თვისებების დაკავშირება ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ელექტრონული ფორმულის საფუძველზე პოულობს ელემენტს პერიოდულ სისტემაში ,გამოთქვამს მოსაზრებას ელემენტის თვისებების შესახებ,ასაბუთებს თავის ვარაუდს.
მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

ნივთიერების აგებულება
თუ ცნობილია ნივთიერების აგებულება,შესაძლებელია ვივარაუდოთ ნივთიერებების თვისებები და პირიქით–ნივთიერების თვისებების მიხედვით შესაძლებელია მსჯელობა მის აგებულებაზე.
მოსწავლე შეძლებს მსჯელობას ნივთ–ების თვის–ებზე და გამოყ. შორის კავშირზე
ქიმია VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერებათა თვისებების დაკავშირება ატომის ელ.აღნაგობასთან
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ქმნის სხვადასხვა ტიპის კრისტალური სტრუქტურების მოდელებს და იყენებს მათ ამ სტრუქტრურების დასახასიათებლად.
მინი ლექცია,ტექსტის განხილვა, კითხვა –პასუხი,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.

VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

შემაჯამებელი წერა
ტესტი შედგება  40 კითხვისაგან , თითოეული სწორი პასუხი ფასდება 0,25 ქულით.
ტესტირების  მიზანია გავლილი მასალის ათვისების და ცოდნის დონის განსაზღვრა


თაბახის ფურცლები
დამოუკიდებლად მუშაობა,სამუშაოს სწორი ორგანიზება,გავლილი მასალის ათისები დონე
1

შემაჯამებელი წერის განხილვა
შემაჯამებელი ტესტის შედეგების განხილვა და შეცდომებზე მუშაობა
თაბახის ფურცლები
ცოდნის განმტკიცება
1

როგორაა აგებული დედამიწა
რატომ  მიიჩნევენ მეცნიერები ხახვს დედამიწის აგებულების მოდელად?როგორ არის აგებული დედამიწა?
შეექმნებათ მოსწავლეებს  სწორი წარმოდგენა
დედამიწის აგებულებაზე,

ქიმ.VIII.12.მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**მსჯელობს ქიმიური და ფიზიკური მოვლენების როლზე ქანების წარმოქმნის პროცესში.
გონებრივი იერიში ,ჯიგსოუ (ტექსტის დანაწევრება – და ერთმანეთისთვის გაცნობა),როლების გაცვლა მე მოსწავლე– შენ მასწავლებელი.

VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა,კომპიუტერი
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

რომელი ქანებისგან შედგება დედამიწის ქერქი
რა არის მინერალები,რისგან შედგება ქანები?რა განსხვავებაა ქანსა და მინერალს შორის?
შეისწავლოს მოსწავლემ რა არის მინერალები?და როგორ გამოიყენება პრაქტიკაში
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**ახასიათებს ვულკანურ,დანალექ და მეტამორფულ ქანებს,მათ სხვადასხვა ტიპებს,აღწერს მათი წარმოქმნის პროცესებს.
ინფორმაციის დამუშავებასლაიდების საშუალებით,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

მაგმური ქანები
რა განსხვავებაა ვულკანურ და პლუტონურ მაგმურ ქანებს შორის?
მოსწავლემ გაიგოს დედამიწის ქანების 90% არის მაგმური.რა არის ვულკანური მაგმური ქანი,ბაზალტი
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან
**ახასიათებს ვულკანურ ,დანალექ და მეტამორფულ ქანებს,მათ სხვადასხვა ტიპებს,აღწერს მათი წარმოქმნის  პროცესებს
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

გამოფიტვა
რა ძირითადი განსხვავებაა ფიზიკურ და ქიმიურ გამოფიტვას შორის?რა არის ბიოლოგიური გამოფიტვა?
შეისწავლონ ფიზიკური,ბიოლოგიური,ქიმიური გამოფიტვა
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.
**აღწერს ქანების გამოფიტვის,ეროზიის,გადატანის და დალექვის პროცესებს.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,პერიოდულობის სისტემა
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

გამოფიტვიდან დალექვამდე
რა არის ეროზია და რა გადატანა?რატომ ეწოდება ქარს.წყალს და მყინვარს გადამტანები.
მოსწავლე გაიგებს რა არის ეროზია,რა პროცესია გადატანა,რა პროცესია დალექვა
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.**აღწერს ქანების გამოფიტვის,ეროზიის,გადატანის და დალექვის პროცესებს.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,თვალსაჩინოება
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

როგორ წარმოიქმნება დანალექისაგან დანალექი ქანი
რა არის დანალექი ქანი?რა გზით არის შესაძლებელი დანალექი ქანის წარმოქმნა
გაიგებს მოსწავლე რომ დანალექი ქანების წარმოქმნის სამი გზა არსებობს

ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**მსჯელობს ქიმიური და ფიზიკური მოვლენების როლზე ქანების წარმოქმნის პროცესში.

მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,თვალსაჩინოება
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

მეტამორფული ქანი
რა არის მეტამორფიზმი?როგორ იქმნება მეტამორფული ქანი?
რა არის მეტამორფული ქანები როგორ იქმნება?რას ეწოდება მეტამორფიზმი
ქიმ.VIII.12. .მოსწავლეს შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების დაკავშირება ფიზიკ. და ქიმიურ.მოვლენებთან.შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
**მსჯელობს ქიმიური და ფიზიკური მოვლენების როლზე ქანების წარმოქმნის პროცესში.
მინი ლექცია,
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
კითხვა პასუხი.
VIII კლასის სახელმძღვანელო,ავტ.მ.ვარდიაშვილი,სამუშაო რვეული,დაფა,ცარცი,თვალსაჩინოება
ფაქტიური ცოდნა,გაგება ,ანალიზი,დამოკიდებულების გამოვლენა,კომუნიკაცია
1

შემაჯამებელი წერა
ტესტი შედგება 15  კითხვისაგან ,1-10 ფასდება 0,5 (5 ქულა) 11,12,13,14,15 1 ქულა(5 ქულა)ჯამში 10 ქულით.
ტესტირების  მიზანია გავლილი მასალის ათვისების და ცოდნის დონის განსაზღვრა


თაბახის ფურცლები
დამოუკიდებლად მუშაობა,სამუშაოს სწორი ორგანიზება,გავლილი მასალის ათისები დონე
1

შემაჯამებელი წერის განხილვა
შემაჯამებელი ტესტის შედეგების განხილვა და შეცდომებზე მუშაობა
თაბახის ფურცლები
ცოდნის განმტკიცება
1


დარჩენილი  7  საათი  მოხმარდება ათვისებული მასალის გადამეორებას.



No comments:

Post a Comment

საჯარო სკოლის დირექტორობის მსურველთათვის რეგისტრაცია 3 თებერვალს იწყება – ვის აქვს მონაწილეობის უფლება

საჯარო სკოლის დირექტორობის მსურველთათვის რეგისტრაცია 3 თებერვალს იწყება – ვის აქვს მონაწილეობის უფლება ://edu.aris.ge/news/sadjaro-skolis...