საწრეო მუშაობა,,საინტერესო ქიმია"
მონაწილეები- VIII-IX-X კლასის მოსწავლეები
ხანგრძლივობა - 2019-2020 სასწავლო წელი.საწრეო მუშაობა ტარდება თვეში ერთხელ
მუშაობის ხანგრძლივობა 45 წუთი.
პედაგოგი- ნინო ფაილოძე
წრის ფუნქციონირების მნიშვნელობა და აქტუალურობა
აქტუალურია ქიმიის წრის შექმნა რათა გაიზარდოს ინტერესი საგნისადმი მოსწავლეების მხრიდან,აგრეთვე მოხდება მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება და ამაღლება ე.ს.გ.-ს მოთხოვნების მიხედვით.გაიხსენებენ გავლილი პროგრამულ მასალას .ხელი შეეწყობა პრობლემის დანახვის , გადაწყვეტილების უნარების ჩამოყალიბებას და მოსწავლეთა დამოუკიდებელი აზროვნების განვითარებას.
შეძლებენ თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებას ხელი შეეწყობა პრეზენტაციის უნრის განვითარებას.
მიზანი
წრის მუშაობა მიზანია მოსწავლეს დაეხმაროს გაიღრმავოს ცოდნა თეორიული საკითხების შესახებ ;
უკეთესად გაიაზრონ და ამოხსნან ამოცანები, რაც ხელს შეუწყობს მათი კრიტიკული აზროვნების , ვარაუდების გამოთქმის, ინფორმაციის მოძიების, პრეზენტაციის უნარების განვითარებასა და ჩამოყალიბებაში;
წრეში მუშაობისას ისწავლიან სხვისი აზრის პატივისცემას, შეიძენენ წყვილში,ჯგუფში მუშაობის ჩვევებს. ყველაფერი ეს კი ხელს შეუწყობს სწავლისადმი მათი მოტივაციის გაზრდას.
გამოყენებული რესურსი
კომპიუტერი,ინტერნეტი,პროექტორი,ქიმიური რეაქტივები და აღჭურვილობა(მარტივი ცდების ჩასატარებლად)
წრის მუშაობის პროგრამა
(თემების და საკითხების ჩამონათვალი)
1.20.01.2020-მოსწავლეების რეგისტრაცია, წრის დაკომპლექტება
3 .10.02.2020 - სამოქმედო გეგმისა და წრის შექმნისა მიზნების გაცნობა მოსწავლეებისათვის ,ინფორმაციის მიწოდება სასწავლო წლის განმავლობაში გასაცნობი თემების შესახებ .
გამოყენებული რესურსი : კომპიუტერი,პროექტორი,power point-ის პრეზენტაცია(ავტ. ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პროფესორი, ქიმიის მეცნიერებათა დოქტორი).
5. 17.03.2020 -,,ქიმიური ექსპერიმენტის ტექნიკა“ - ლაბორატორიული ჭურჭელი და ლაბორატორიული ექსპერიმენტის ტექნიკა
გამოყენებული რესურსი : კომპიუტერი,პროექტორი,power point-ის პრეზენტაცია(ავტ. ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პროფესორი, ქიმიის მეცნიერებათა დოქტორი),ლაბორატორიული ჭურჭელი და რეაქტივები.
6.20.04.2020-პერიოდულობის სიტემა და ელემენტები
გამოყენებული რესურსი : კომპიუტერი,პროექტორი,power point-ის პრეზენტაცია(ავტ. ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პროფესორი, ქიმიის მეცნიერებათა დოქტორი),დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები.
,
6.25.05.2020-როგორ მივიღოთ საწვავი
გამოყენებული რესურსი : კომპიუტერი,პროექტორი,power point-ის პრეზენტაცია(ავტ. ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პროფესორი, ქიმიის მეცნიერებათა დოქტორი),დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები.
7.8.06.2020 -რამდენად საშიაშია ოზონი და რას წარმოადგენს იგი- შემაჯამებელი შეხვედრა
გამოყენებული რესურსი : კომპიუტერი,პროექტორი,power point-ის პრეზენტაცია(ავტ. ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პროფესორი, ქიმიის მეცნიერებათა დოქტორი),დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები.
საწრეო მუშაობა,,საინტერესო ქიმია"
მონაწილეები- VIII-IX-X კლასის მოსწავლეები
ხანგრძლივობა - 2019-2020 სასწავლო წელი.საწრეო მუშაობა ტარდება თვეში ერთხელ
მუშაობის ხანგრძლივობა 45 წუთი.
პედაგოგი- ნინო ფაილოძე
წრის ფუნქციონირების მნიშვნელობა და აქტუალურობა
აქტუალურია ქიმიის წრის შექმნა რათა გაიზარდოს ინტერესი საგნისადმი მოსწავლეების მხრიდან,აგრეთვე მოხდება მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება და ამაღლება ე.ს.გ.-ს მოთხოვნების მიხედვით.გაიხსენებენ გავლილი პროგრამულ მასალას .ხელი შეეწყობა პრობლემის დანახვის , გადაწყვეტილების უნარების ჩამოყალიბებას და მოსწავლეთა დამოუკიდებელი აზროვნების განვითარებას.
შეძლებენ თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებას ხელი შეეწყობა პრეზენტაციის უნრის განვითარებას.
მიზანი
წრის მუშაობა მიზანია მოსწავლეს დაეხმაროს გაიღრმავოს ცოდნა თეორიული საკითხების შესახებ ;
უკეთესად გაიაზრონ და ამოხსნან ამოცანები, რაც ხელს შეუწყობს მათი კრიტიკული აზროვნების , ვარაუდების გამოთქმის, ინფორმაციის მოძიების, პრეზენტაციის უნარების განვითარებასა და ჩამოყალიბებაში;
წრეში მუშაობისას ისწავლიან სხვისი აზრის პატივისცემას, შეიძენენ წყვილში,ჯგუფში მუშაობის ჩვევებს. ყველაფერი ეს კი ხელს შეუწყობს სწავლისადმი მათი მოტივაციის გაზრდას.
გამოყენებული რესურსი
კომპიუტერი,ინტერნეტი,პროექტორი,ქიმიური რეაქტივები და აღჭურვილობა(მარტივი ცდების ჩასატარებლად)
წრის მუშაობის პროგრამა
(თემების და საკითხების ჩამონათვალი)
1.20.01.2020-მოსწავლეების რეგისტრაცია, წრის დაკომპლექტება
3 .10.02.2020 - სამოქმედო გეგმისა და წრის შექმნისა მიზნების გაცნობა მოსწავლეებისათვის ,ინფორმაციის მიწოდება სასწავლო წლის განმავლობაში გასაცნობი თემების შესახებ .
გამოყენებული რესურსი : კომპიუტერი,პროექტორი,power point-ის პრეზენტაცია(ავტ. ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პროფესორი, ქიმიის მეცნიერებათა დოქტორი).
5. 17.03.2020 -,,ქიმიური ექსპერიმენტის ტექნიკა“ - ლაბორატორიული ჭურჭელი და ლაბორატორიული ექსპერიმენტის ტექნიკა
გამოყენებული რესურსი : კომპიუტერი,პროექტორი,power point-ის პრეზენტაცია(ავტ. ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პროფესორი, ქიმიის მეცნიერებათა დოქტორი),ლაბორატორიული ჭურჭელი და რეაქტივები.
6.20.04.2020-პერიოდულობის სიტემა და ელემენტები
გამოყენებული რესურსი : კომპიუტერი,პროექტორი,power point-ის პრეზენტაცია(ავტ. ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პროფესორი, ქიმიის მეცნიერებათა დოქტორი),დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები.
,
6.25.05.2020-როგორ მივიღოთ საწვავი
გამოყენებული რესურსი : კომპიუტერი,პროექტორი,power point-ის პრეზენტაცია(ავტ. ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პროფესორი, ქიმიის მეცნიერებათა დოქტორი),დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები.
7.8.06.2020 -რამდენად საშიაშია ოზონი და რას წარმოადგენს იგი- შემაჯამებელი შეხვედრა
გამოყენებული რესურსი : კომპიუტერი,პროექტორი,power point-ის პრეზენტაცია(ავტ. ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პროფესორი, ქიმიის მეცნიერებათა დოქტორი),დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები.
სსიპ ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვაბღის საჯარო სკოლა ქიმიის კონსულტანტ-მასწავლებელი ნინო ფაილოძე
ქიმიის საწრეო მუშაობის გეგმა
2018/2019 სასწ.წელი
წრის დასახელება: ,,ქიმევსი - არევა "
წრის ხელმძღვანელი: ნინო ფაილოძე
მიზნობრივი ჯგუფი: სსიპ ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვაბღის საჯარო სკოლის მე-8-9-10-12 კლასის მოსწავლეები
წ რ ი ს მ ი ზ ა ნ ი :
- მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ე.ს.გ.-ს მოთხოვნების მიხედვით
- მოსწავლის ცოდნის დონის ამაღლება
- მოტივაციის გაზრდა
- წინა სასწავლო წლებში გავლილი პროგრამული მასალის გახსენება
- სასწავლო პროგრამის უკეთ ათვისება
- პრობლემის დანახვის და გადაწყვეტილების უნარების ჩამოყალიბება
- მოსწავლეთა დამოუკიდებელი აზროვნების განვითარება
- თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარის განვითარება
- პრეზენტაციის უნრის განვითარება.
მ ო კ ლ ე მ ი მ ო ხ ი ლ ვ ა
წრის მუშაობა მოსწავლეს უმაღლებს :
- ქიმიის წრეში მუშაობა მოსწავლეებს დაეხმარება გაიღრმავონ ცოდნა თეორიული საკითხების შესახებ ;
- უკეთესად გაიაზრონ და ამოხსნან ამოცანები, რაც ხელს შეუწყობს მათი კრიტიკული აზროვნების , ვარაუდების გამოთქმის, ინფორმაციის მოძიების, პრეზენტაციის უნარების განვითარებასა და ჩამოყალიბებაში;
- წრეში მუშაობისას ისწავლიან სხვისი აზრის პატივისცემას, შეიძენენ წყვილში,ჯგუფში მუშაობის ჩვევებს. ყველაფერი ეს კი ხელს შეუწყობს სწავლისადმი მათი მოტივაციის გაზრდას.
წ რ ი ს ხ ა ნ გ რ ძ ლ ი ვ ო ბ ა
ქ ი მ ი ი ს წ რ ი ს
თ ე მ ა ტ უ რ -კ ა ლ ე ნ დ ა რ უ ლ ი გ ე გ მ ა.
მოსწავლეთა რაოდენობა -14
საათების რაოდენობა -18
1.02.2019
ლაბორატორიაში მუშაობის წესების და სასკოლო ლაბორატორიაში არსებული ქიმიური რეაქტივების ნარჩენების მართის სტრატეგიის გაცნობა
ექსპერიმენტატორის მაღალი კვალიფიკაცია და გამართული მოწყობილობა აუცილებელია ქიმიური ექსპერიმენტის წარმატებით წარმართვისათვის. ლაბორატორიაში უსაფრთხოდ მუშაობის წესები ყველა სახელმძღვანელოს მნიშვნელოვან ნაწილს შეადგენს და აუცილებელი მას იცნობდეს ყველა მოსწავლე ,შედეგად მოსწავლე მიიღებს შესაბამის ცოდნას რათა შემდგომ გამოიყენოს ეს ცოდნა ლაბორატორიაში მუშაობის დროს.ამიტომ წრის პირველი შეხვედრა ეხება ამ თემის განხილვას,მოსწავლეები გაეცვნენ ლაბორატორიაში მუშაობისას აუცილებელი წესების დაცვას,აგრეთე ნარჩენების სწორად გაუვნებელყოფას.პირველმა დღემ საინტერესოდ ჩაიარა,მოსწავლეები ინეტერესით იყვნენ ჩართული,სვამდენენ მათთვის საინტერესო კითხვებს.
8.02.2019
ქიმიის ძირითადი ამოცანა,ნივთიერებები,ნარევები,ნარევის დაყოფის ხერხებები
მოსწავლეები გაეცნენ ქიმიის ძირითად ამოცანებს,ნივთიერებების კლასიფიკაციას.გაიგეს რა არის სუფთა ნივთიერება და ნარევი.ასახელებენ სხვადასხვა ნივთიერებებს და ახასიათებენ ფიზიკური თვისებების მიხედვით,მოსწავლემ იცის ნარევების დაყოფის მეთოდები.ასხვავებს ერთმანეთისაგან ფიზიკურ და ქიმიურ მოვლენებს
15.02.2019
ნაერთთა კლასები
მოსწავლე იცის არაორგანულ ნაერთთა ძირითადი კლასები და ახასიათებენ მათ .ანსხვავებს ერთმანეთისაგან ოქსიდებს,ჟავეებს,ფუძეებს და მარილებს,ადგენს მათ ფორმულებს.მსჯელობს ნაერთთა კლასებს შორის ურთიერთკავშირსა და ურთიერთგარდაქმნაზე.მოსწავლეებმა იმუშავეს რესურსზე ,,ქიმიური ლოტო"მხიარულად ჩაიარა შეხვედრამ.
22.02.2019
ატომთა სახეობა -ქიმიური ელემენტი,ელექტრონის მდგომარეობა ატომში ელექტრონული შრის სტრუქტურა.ენერგეტიკული დონის სტრუქტურის გამოსახვა.ატომის ელექტრონული აგებულება.კვანტური რიცხვები
15.03.2019
ქიმიური ბმა - კოვალენტური,იონური,მეტალური,წყალბადური,დონორ აქცეპტორული
მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერებათა თვისებები დაუკავშიროს ატომის ელექტრონულ აღნაგობას და ქიმიურ ხასიათს. მოსწავლე აღწერს სხვადასხვა ტიპის ბმების წარმოქმნის მექანიზმებს;განასხვავებს იონურ,კოვალენტურ და მეტალურ ბმებს.ასახელებს მაგალითებს.
22.03.2019
პრაქტიკული მეცადინეობა
ისტ-ის გამოყენება-ინტერნეტ რესურსები – ,,დააწყვილე“ და ,,ქიმიური ბმა- კოვალენტური,იონური, მეტალური,წყალბადური-შეამოწმე შენი ცოდნა"
მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერებათა თვისებები დაუკავშიროს ატომის ელექტრონულ აღნაგობას და ქიმიური ბმის ხასიათს.აღწერს სხვადასხვა ტიპის ბმების წარმოქმნის მექანიზმებს; განასხვავებს იონურ, კოვალენტურ და მეტალურ ბმებს. ასახელებს მაგალითებს;აკავშირებს მეტალების თვისებებს მეტალური ბმის ბუნებასთან;ახასიათებს წყალბადურ ბმას და აკავშირებს მასთან სხვადასხვა ნივთიერების ფიზიკურ თვისებებს. ადარებს წყალბადურ ბმას კოვალენტურ და იონურ ბმებს
29.03.2019
იონური მიმოცვლის და ჟანგვა -აღდგენის რეაქციები.ელექტროლიზი,ძლიერია თუ სუსტი ელექტროლიტი
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ელექტროლიზის მოვლენა და მისი როლი ტექნიკასა და მრეწველობაში.აკავშირებს ელექტროქიმიურ პროცესებს მეტალთა აქტიურობის რიგსა და ჟანგვა აღდგენით რეაქციებთან. ადგენს წყლის,მარილების ნალღობების და წყალხსნარების ელექტროლიზის პროცესში ელექტროდებზე იონური განმუხტვისას მიმდინარე რეაქციების სქემებს.
5.04.2019
წყალბადი- თუ დედამიწაზე სიცოცხლის სინონიმად ჟანგბადს მიიჩნევენ ,წყალბადი ნამდვილი კოსმოსური ელემენტია–მზის მასის 50 % არის წყალბადი.პერიოდულ სისტემის პირველი ელემენტი ,ერთვალენტიანი ელემენტი.მიიღება როგორც ლაბორატორიაში ისე მრე წველობაში
მოსწავლემ იცის ელემენტი წყალბადი,გავრცელება ბუნებაში,წყალბადი როგორც ქიმიური ელემენტი და მარტივი ნივთიერება,მიღება და ქიმიური თვისებები.აგრეთვე გამოყენება
12.04.2019
ჟანგბადი - ყველაზე გავრცელებული ელემენტი დედამიწაზე.ის შედის ჰაერის ,დედამიწის ქერქია ,ჰიდრისფეროს და ბიოსფეროს შედგენილობაში
მოსწავლემ იცის-ჟანგბადი,გავრცელება ბუნებაში,ჟანგბადი როგორც ქიმიური ელემენტი და მარტივი ნივთიერება,მიღება და ქიმიური თვისებები.აგრეთვე გამოყენება
19.04.2019
რკინა- მთელი მსოფლიო რკინას 20-ჯერ უფრო მეტი რაოდენობით აწარმოებს ,ვიდრე ყველა სხვა დანარჩენ მეტალს ერთად აღებულს.მხოლოდ ეს ცნობაც კი სამარისია რკინის პრაქტიკული მნიშვნელობის წარმოსაჩენად.
მინი პროექტი ,,კოროზია“
მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური ელემენტების და მათი ნაერთების დახასიათება,მათი მნიშვნელობის შესახებ მსჯელობა.
*ახასიათება ელემენტებსა და მათ მნიშვნელოვან ნაერთებს
3.05.2019
მეტალები ყოფა- ცხოვრებაში ,პრაქტიკული სამუშაო,კედლის გაზეთის გამოშვება
მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური ელემენტების და მათი ნაერთების დახასიათება,მათი მნიშვნელობის შესახებ მსჯელობა.
*ახასიათება ელემენტებსა და მათ მნიშვნელოვან ნაერთებს
10.05.2019
ამოცანების ამოხსნა - მასური და მოცულობითი წილის განსაზღვრა.
მოლური მასა,მოლური მოცულობა
მოლური მასა,მოლური მოცულობა
მოსწავლე დამოუკიდებლად ხსნის ამოცანებს,ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ფორმულებს,შეუძლია თვალსაჩინოდ ორგანიზება.
17.05.2019
პრაქტიკული სამუშაო ,,ქიმიური ფაზლის აწყობა“
მოსწავლეები დამოუკიდებლად აწყობენ ქიმიურ ფაზლს და მსჯელობენ ფაზლზე დატანილ ინფორმაციაზე
24.05.2019
ჟანგვის რიცხვი და ვალენტობა,ჟანგვა აღდგენის რეაქცია,ჟანგვა აღდგენითი რეაქციის ტიპები
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ჟანგვა აღდგენითი პროცესები.განსაზღვრავს ელემენტის ჟანგვით რიცხვს სხვადასხვა ნაერთში.
31.05.2019
ქიმიური რეაქციების გათანაბრებაზე მუშაობა
მოსწავლე დამოუკიდებლად ათანაბრებს რეაქციებს,არჩევს სწორ კოეფიციენტებს
7.06.2019
რა არის იონური რეაქცია
.მოსწავლეს შეუძლია ხსნარების თვისებების ახსნა ელექტროლიტური დისოციაციის თეორიის საფუძველზე
აწარმოებს მათემატიკურ გამოთვლებს და განსაზღვრავს სხვადასხვა ელექტროლიტის დისოციაციის ხარისხს,განასხვავებს სუსტ,საშუალო და ძლიერ ელექტროლიტებს.
14.06.2019
შემაჯამებელი შეხვედრა
No comments:
Post a Comment